سازمان ملل: بیش از ۲۲ میلیون یمنی نیاز به کمک فوری دارند

سازمان ملل اعلام کرد: بیش از ۲۲ میلیون یمنی به کمک فوری نیاز دارند، زیرا خطر قحطی به دلیل درگیری‌های داخلی در این کشور افزایش یافته است.

سازمان ملل: بیش از ۲۲ میلیون یمنی نیاز به کمک فوری دارند
به گزارش ۸دی، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در گزارش جدید ‘دفتر هماهنگی امور انسانی’ وابسته به سازمان ملل (OCHA) اشاره شده که ۲۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یمنی (۷۶ درصد جمعیت) در این کشور فقیر به کمک فوری نیاز دارند.
این دفتر تاکید کرد که در طول شش ماه گذشته یک و نیم میلیون نفر به نیازمندان یمنی اضافه شده است.
در ادامه این گزارش آمده است که خطر گرسنگی ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن را در یمن تهدید می کند که این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده است.
این ارقام بیش از نیمی از استان های یمن را در برگرفته و از ۹۵ منطقه ۷۲ منطقه بیشتر در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.
در این گزارش همچنین آمده است: بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در یمن خسارت دیده و یا در نتیجه درگیری های مداوم در طول سه سال گذشته، به طور کامل تخریب شده و برخی از مدارس نیز از سوی نیروهای مسلح اشغال شده است.
سازمان ملل سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که یمن شاهد بدترین بحران انسانی در جهان است.
عربستان در سال ۲۰۱۵ میلادی با تشکیل ائتلاف عربی به یمن که فقیرترین کشور عربی در منطقه خاور میانه است، حمله کرد، تا ‘عبد ربه منصور هادی’ را که از مقام ریاست جمهوری استعفا داده و به عربستان گریخته بود، به حاکمیت بازگرداند.
حملات ائتلاف عربی به یمن بیش از ۸ هزار و ۷۵۰ کشته و ۵۱ هزار زخمی برجای گذاشته و موجب آوارگی و قحطی و گرسنگی مردم این کشور شده است.
سازمان بهداشت جهانی نیز اخیرا اعلام کرد که شیوع بیماری ‘وبا’ در این کشور از آوریل گذشته تا کنون منجر به مرگ بیش از ۲ هزارو ۲۰۰ تن شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه