نماینده لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با 8دی:

در بخش کشاورزی بین آنچه گفته می‌شود و عملی می‌شود فاصله زیاد است/ صنعت نوغان از واردات و عدم حمایت کافی رنج می‌برد

نماینده لاهیجان و سیاهکل در خصوص افت چشمگیر صنعت نوغان و کرم ابریشم در استان گیلان، گفت: در حال حاضر تولید محصولات در این حوزه اقتصادی نیست بلکه معیشتی است و این موضوع باعث می‌شود که مردم از کار و فعالیت در این بخش دست بکشند.

در بخش کشاورزی بین آنچه گفته می‌شود و عملی می‌شود فاصله زیاد است/ صنعت نوغان از واردات و عدم حمایت کافی رنج می‌برد

ذبیح الله نیکفر در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص افت چشمگیر صنعت نوغان و کرم ابریشم در استان گیلان، اظهار کرد: یکی از دلایل مهم افت صنعت نوغان این است که آنچه در چارچوب این صنعت تولید می‌شود متأسفانه از خارج از کشور وارد می‌شود در این ارتباط می‌توانیم به واردات نخ ابریشم اشاره کنیم.

وی با بیان اینکه دومین موضوع عدم حمایت کافی از این صنعت است، گفت: در حال حاضر تولید محصولات در این حوزه اقتصادی نیست بلکه معیشتی است و این موضوع باعث می‌شود که مردم از کار و فعالیت در این بخش دست بکشند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در پاسخ به این سوال که مجلس برای بهبود این صنعت چه برنامه ای در دستور کار دارد؟، گفت: برنامه‌های بهبود اوضاع در این صنعت منوط به حمایت کافی دولت است باید کارگروه هایی تشکیل شود که بتوانند تصمیماتی بگیرند و در مرحله بعد این تصمیمات اجرایی شوند، تا اثر خودشان را بگذارند.

وی با بیان اینکه در این ارتباط، خصوصاً استاندار جدید گیلان در صدد است تا برنامه‌هایی عملیاتی در این حوزه ارائه و اجرا گردد، گفت: در سفر استانی دولت به گیلان جلسه‌ای با وزیر کشاورزی در خصوص همین موضوع داشتیم راهکارهایی ارائه شد تا اولاً جلو واردات گرفته شود و ثانیاً حمایت‌هایی صورت بگیرد و تسهیلاتی به فعالان این حوزه ارائه شود.

نیکفر با بیان اینکه آنچه گفتم طی یک ماهه اخیر اتفاق افتاده است و کمی باید صبر کنیم تا ببینیم این موارد عملیاتی می‌شود یا خیر، گفت: متأسفانه در حوزه کشاورزی بین آنچه گفته می‌شود و برنامه‌ریزی می‌شود با آنچه عملیاتی می‌شود فاصله زیاد است. اما امیدواریم که این برنامه‌ها با جدیت پیگری و اجرا شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه