علي زارعی

چگونه باید بین مطالبه گران اجتماعی و دشمنان انقلاب تفکیک قائل شویم

هرگونه تنظیم ناشایست با معترضینی که در رابطه با مشکلات معیشتی شان دست به تجمع و اعتراض میزنند ، ریختن آب به آسیاب آشوبگران و دشمنان انقلاب میباشد. از انصاف و عقلانیت بدور است که مردم حق شناس مان را با دستان خودمان به جبهه دشمن هل بدهیم.

چگونه باید بین مطالبه گران اجتماعی و دشمنان انقلاب تفکیک قائل شویم

۸دی: در سخنان تاریخی مقام معظم رهبری بعد ازآشوبهای اخیر ، بتکرار بر جداسازی و تفکیک بین دشمنان قسم خورده انقلاب (منافقین) و مطالبه گران بحق در جامعه اسلامی ، تاکید شده است.

براستی که ایشان با درایت کم نظیری بدینوسیله از خسارتها و آسیبهای «مابعد آشوبها» ممانعت بعمل آورده اند. چه کسی منکر است که بعد از این آشوبها ،جامعه دچار دسته بندی های نوینی شده است و همین عامل میتواند منجر به حوادث نامتعین و ناخواسته دیگری شود.

نگارنده معتقد است که آسیبهای «پسا آشوب» همیشه خطرناکتر از آشوبها میتواند در یک جامعه عمل کند. تاریخ در این زمینه نمونه های بسیاری را در دل خود دارد.شاید برجسته ترین و تازه ترین آنها «فتنه سال ۸۸» باشد. لذا سخنان رهبری عظیم الشأن معطوف است به عواقب احتمالا بسیار ناهنجار بعد از این آشوبها که بایستی هر مقام مسئولی آنرا مد نظر قرار داده ودرجهت معالجه و یا پیشگیری از آنها ، گام بردارد. بعنوان مثال هرگونه ناشیگری یا عدم تشخیص در امر تفکیک بین « مقصرین اصلی و مرتبطی اصلی با سازمان منافقین» از یکسو با «جوانان و دانشجویان ومعترضان و آسیب دیدگان موسسات مالی» ، از سوی دیگر ، میتواند بحرانی ایجاد کند که از نظام جمهوری اسلامی ایران هزینه گزاف بگیرد.

رهبری بصراحت بر حق مشروع متضررین موسسات مالی یا همان «مالباختگان» برای اعتراض و تجمع تاکید دارند. ایشان گفتند که ممکن است از ده خواسته آنها ، دو خواسته نامشروع باشد، اما هشت خواسته دیگر را دولت و مسئولین موظف به پاسخگویی هستند.

بنابراین هرگونه تنظیم ناشایست با معترضینی که در رابطه با مشکلات معیشتی شان دست به تجمع و اعتراض میزنند ، ریختن آب به آسیاب آشوبگران و دشمنان انقلاب میباشد. از انصاف و عقلانیت بدور است که مردم حق شناس مان را با دستان خودمان به جبهه دشمن هل بدهیم.

باید به جایگاه و نقش آنها که در هر بزنگاهی خود را برای حمایت از جمهوری اسلامی رسانده اند ، افتخار کرد و نگذاریم آنها را دل آزرده کنیم . حقشان است که صدایشان را حتی بر مسئولین امر بلند کند و حقشان است که حتی عصبانی باشند و حتی فرضاً نسبت به مسئولینی درشت گویی کنند.

مسئولین محترم در دولت موظف هستند با خویشتن داری و حوصله به خواسته های آنها جواب بدهندو در حد مقدورات خود آنها را راضی کنند و نگذارند که دشمن از محیط و خواسته های آنها برای نفوذ وضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه