لاوروف: فرصت گفت‌وگوی مستقیم بین فلسطین و اسرائیل، نزدیک به صفر است

وزیر خارجه روسیه، فرصت مذاکرات مستقیم بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی را نزدیک به صفر دانست.

لاوروف: فرصت گفت‌وگوی مستقیم بین فلسطین و اسرائیل، نزدیک به صفر است
به گزارش ۸دی، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه از عدم وجود هیچگونه فرصتی برای گفت‌وگوی مستقیم بین فلسطین و اسرائیل در حال حاضر، ابراز تاسف کرد.
وی امروز دوشنبه در نشست خبری خود گفت: طرف فلسطینی آماده مذاکره مستقیم و بدون پیش‌شرط با اسرائیل بود و روسیه هم آماده میزبانی از این مذاکرات را داشت.
لاوروف گفت: تاکنون چنین گفت‌وگوی مستقیم و بدون پیش‌شرط بین طرف فلسطینی و اسرائیلی صورت نگرفته و من معتقدم که در سایه اوضاع کنونی، فرصت‌های تحقق مذاکرات مستقیم بین دو طرف نزدیک به صفر است که این امر مایه تاسف است.
وی درباره تصمیم واشنگتن برای اعلام جزئیات قرارداد موسوم به قرارداد قرن، گفت: ما چنین سندی را ندیدیم و اظهاراتی در این زمینه نشنیدیم.
وزیر خارجه روسیه گفت: عدم وجود راه حل برای مسأله فلسطین یکی از خطرناک‌ترین عواملی است که به تندروها فرصت جذب نسل جدیدی از تروریست‌ها را در صفوف خود می‌دهد.
وی گفت: نباید تسلیم شد و اجازه توقف کامل تماس‌ها بین طرف‌ها را داد.
لاوروف گفت که ما قصد داریم درباره مسأله فلسطین با شرکایمان در کمیته چهارجانبه بین‌المللی گفت‌وگو کنیم و امیدوارم که ما بتوانیم در نزدیک‌ترین زمان ممکن این مشورت‌ها را انجام بدهیم.
وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به تماس‌های دوجانبه‌ این کشوربا آمریکا درباره مسأله فلسطین در آینده،  ابراز امیدواری کرد که راه حلی نهایی برای مسأله فلسطین پیدا شود.
مذاکرات مستقیم بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی، از سال ۲۰۱۴ میلادی متوقف شد. با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، اسرائیل شهرک‌سازی خود را ادامه می‌دهد و تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر به‌رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، مانعی جدیدی بر سر راه صلح ایجاد کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه