ثبت ۶ هزار شغل جدید در سامانه رصد استان مرکزی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاو ، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۶ هزار شغل جدید در سامانه رصد این استان در ۹ ماه امسال ثبت شده است.

ثبت ۶ هزار شغل جدید در سامانه رصد استان مرکزی

به گزارش ۸دی،نگین براتی روز دوشنبه در حاشیه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خمین در جمع خبرنگاران افزود: این میزان فرصت شغلی توسط دستگاه های مختلف اجرایی در زمینه صنعت، کشاورزی، دامداری، حمل و نقل، خدمات اجتماعی و مشاغل خانگی در سامانه رصد نیز به ثبت رسیده است .
وی اظهارکرد: اشتغال ایجاد شده بیش از این تعداد است و بسیاری از شغل ها هنوز در سامانه رصد به ثبت نرسیده اند.
براتی بیان کرد: با پرداخت تسهیلات رونق تولید، اعتبارات ویژه صندوق توسعه ملی و نیز اعتبارات مناطق محروم و بند ج تبصره ۱۶ ویژه نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد، ۱۲ هزار شغل جدید تا پایان امسال در سطح استان هدفگذاری شده است.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ شغل نیز از طریق مراکز کاریابی در سطح استان ایجاد شده است.
براتی شغل ایجاد شده از طریق یک مرکز کاریابی در خمین را ۱۶۰ فرصت شغلی بیان کرد و افزود: ایجاد شغل جدید با بسته های تشویقی دولت، روند مطلوبی در استان مرکزی دارد.
وی در ارتباط با طرح های کارورزی نیز افزود: تاکنون چهار هزار و ۳۰۰ دانش آموخته برای کارورزی و ۱۹۶ واحد پذیرنده کارورز در سطح استان ثبت نام کردند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: طول دوره کارآموزی مشارکت جویان این طرح حداقل چهار ماه و حداکثر ۶ ماه است و برای هر کارورز متناسب با استاندارد های آموزشی مهارت های این طرح تعیین شده است.
براتی ادامه داد: بر اساس این طرح هر کارآموز در طول دوره آموزشی علمی از یک سوم حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک هزینه آموزش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند می شود.
وی بیان کرد: شرایط سنی فارغ ‌التحصیلان کاردانی ۲۵ سال، کارشناسی ۲۸ سال و ارشد به بالا ۳۳ سال است و متقاضیان طرح کارورزی باید واجد شرایط سنی برای ثبت‌نام در سامانه باشند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اینکه هر بنگاه اقتصادی به ازای هر سه نفر نیروی بیمه ‌شده می ‌تواند یک کارورز جذب کند، افزود: تا ۲ سال حق بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای بالاترین نرخ بیکاری در سطح استان مرکزی است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه