لاریجانی: وظیفه کشورهای اسلامی جلوگیری از اختلافات است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دشمنان قسم خورده مسلمانان تلاش دارند تا با نفوذ در میان آنان به اختلافات دامن بزنند و این وظیفه کشورهای اسلامی است که از گسترش اختلافات جلوگیری کنند.

لاریجانی: وظیفه کشورهای اسلامی جلوگیری از اختلافات است
به گزارش ۸دی، علی لاریجانی در حاشیه سیزدهمین اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با «خالد هلال ناصر المعمولی» رییس مجلس کشور عمان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
لاریجانی اظهارداشت: زمینه‌های بسیاری برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور فراهم است و باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: دشمنان قسم خورده مسلمانان تلاش دارند تا با نفوذ در میان آنان به اختلافات دامن بزنند و این وظیفه کشورهای اسلامی است که از گسترش اختلافات جلوگیری کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد همتای عمانی خود درمورد مناسبات دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به پیشنهاد شما، طرح‌های موجود را بررسی و زمینه‌های اجرای آن را در آینده نزدیک فراهم خواهیم کرد. لاریجانی خاطرنشان کرد: ضروری است برای جذب سرمایه گذاران تسهیلاتی برای فعالیت آنها فراهم شود.
رییس مجلس عمان نیز در این دیدار گفت: درصدد رایزنی با ایران به منظور ارائه راهکارهای مثبتی در زمینه حل مسائل هستیم.
ناصر المعمولی افزود: ایران و عمان روابط سیاسی سطح بالایی با یکدیگر دارند و ما می‌خواهیم که این سطح روابط در حوزه‌های تجاری و بازرگانی هم وجود داشته باشد.
وی به ظرفیت‌های موجود در عمان برای گسترش همکاری‌ها اشاره کرد و یادآور شد: امنیت و ثبات خوبی در این کشور برقرار است و به یقین سرمایه گذاران ایرانی در عمان با مشکلی برخورد نمی‌کنند. وی پیشنهاد کرد که از طریق اجرای طرح‌های مشترک اقتصادی به پیوند میان دو کشور کمک شود.
رییس مجلس عمان تصریح کرد: اتاق‌های بازرگانی دو کشور باید در این زمینه تلاش و شرکت‌های سرمایه‌گذاری را برای مشارکت در این طرح‌ها هدایت کنند.
ناصر المعمولی تاکید کرد: ما در گسترش روابط اقتصادی با ایران مصمم هستیم و امیدواریم که بتوانیم در سطح کلان و در حوزه انتقال انرژی این امر را اجرایی کنیم.
به گزارش خانه ملت، رییس مجلس شورای اسلامی همچنین امروز با نایب رییس مجلس موزامبیک دیدار و در مورد گسترش روابط دو کشور گفت‌وگو کرد.
آنتونیو ژوزه امیلیا در این دیدار از میزبانی ایران در اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی قدردانی کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه