شکست در سوریه،‌ شکست از ایران است

سیلوان شالوم وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی هشدار داد اگر مسئله سوریه را نتوانیم حل کنیم، سابقه نگران کننده‌ای برای ایران خواهد بود.

شکست در سوریه،‌ شکست از ایران است

به گزارش ۸دی نیوز، نقل از روزنامه جروزالم پست، شالوم وزیر همکاری منطقه‌ای اسرائیل گفت: پس از شکست در برابر سوریه، دیگر ایران می‌داند که چیزی در پشت همه این تهدیدها بر ضد این کشور نیست. اگر هر اقدامی بر ضد سوریه کوچک غیر ممکن است، پس قطعا بر ضد ایران بزرگ نیز غیر ممکن است.

 

وی افزود: رئیس جمهور حسن روحانی همین دو روز پیش گفت حتی از کوچکترین بخش برنامه هسته‌ای ایران دست بر نخواهد داشت.

 

شالوم گفت: اسرائیل در جنگ داخلی سوریه درگیر نیست اما اسرائیل می‌گوید نبود تصمیم درباره سوریه خود یک تصمیم است و این مسئله در منطقه ما اهمیت زیادی خواهد داشت.

 

اشتاینیتز وزیر اطلاعات اسرائیل همین ایده را تکرار کرد و در مصاحبه با رادیو ارتش گفت: وضع در سوریه، در ایران طنین می‌اندازد.

 

وی هشدار داد بی تحرکی در سوریه انعکاس بسیار منفی در ایران خواهد داشت و آنها ممکن است بفهمند ادامه توسعه برنامه هسته‌ای‌شان با مانعی بر نمی‌خورد.

 

این هشدارها در حالی صورت گرفت که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو که در دو هفته گذشته سرگرم مسئله سوریه بود شروع به بازگشت به برنامه کاری عادی خود کرد.

 

در حالی که نتانیاهو هنوز نشست‌های امنیتی جاری را برگزار می‌کند، یک مسئول گفت: هیچ شکی نیست که از بین رفتن احتمال حمله آمریکا در حال حاضر، به این معنی است که اکنون کار عادی‌تر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه