لاریجانی:

اظهارات ترامپ مصداق توحش مدرن است

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه اتحادیه مجالس اسلامی سمت‌گیری آینده‌نگرانه مخصوصاً در زمینه اقتصادی داشته باشد، تاکید کرد: هر چقدر کشورهای اسلامی متفرق باشند، دشمنان سوءاستفاده می‌کنند.

اظهارات ترامپ مصداق توحش مدرن است
 به گزارش ۸دی، علی لاریجانی در بیستمین نشست کمیته عمومی اتحادیه مجالس سازمان همکاری اسلامی که صبح امروز (دوشنبه، ۲۵ دی) در تهران در حال برگزاری است، ضمن تشکر از حضور نمایندگان مجالس اسلامی در این نشست و ابراز امیدواری از دستاوردهای مفید و مثبت این کنفرانس، گفت: موضوع قدس یکی از مسائل مهم و دغدغه فکری کشورهای اسلامی است و اگرچه موضوع فلسطین، موضوع دائمی اجلاس های اسلامی است، باید بپذیریم که سال های اخیر توطئه های زیادی در خصوص آن شکل گرفت.

سوءاستفاده رژیم صهیونیستی از مشکلات امنیتی کشورهای مسلمان

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات امنیتی که برای کشورهای مسلمان به وجود آمد، اظهار داشت: عراق و سوریه چندین سال درگیر مسائل تروریستی بودند و فرصتی برای رژیم صهیونیستی به وجود آمد که با آمریکایی ها گامی رو به جلو برداشته و در شرایط کنونی قدس شریف را از مرکزیت امر برای فلسطین درآورد.

وی افزود: هوشیاری سیاسی کشورهای اسلامی باعث موضع گیری سریع آن ها شد و مهم این است که نباید اجازه دهیم مظلومیت ملت فلسطین مضاعف شود.

دکتر لاریجانی در ادامه با بیان اینکه بین المجالس کشورهای اسلامی به طور طبیعی صدای مردم مظلوم منطقه است، عنوان کرد: بین المجالس صدای امت اسلامی است لذا انتظار می رود مسائل مهم اعم از سیاسی، امنیتی و اقتصادی کشورهای اسلامی در آن مورد بررسی قرار گیرد چرا که یکی از ارکان فکری که باعث جمع شدن ما در بین المجالس شده است مسائل توسعه اقتصادی بود.

ضرورت طراحی ساز وکارهایی برای استفاده از ظرفیت های مهم جهان اسلام

رئیس قوه مقننه در ادامه با بیان اینکه امروز ظرفیت های مهمی در جهان اسلام وجود دارد، افزود: منابع انرژی، نیروی متخصص، امکانات کشاورزی و معدنی به وفور در کشورهای اسلامی موجود است که باید ساز وکارهایی طراحی شود که مصالح دولت ها به همکاری اقتصادی با یکدیگر گره بخورد که در حال حاضر این مصالح قدری از هم دور است و از ظرفیت ها به درستی استفاده نمی شود.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر خود به پاکستان گفت: طرف پاکستانی معتقد بود برنج زیادی دارند اما کشورها از آن ها خرید نمی کنند و نیاز برنج خود را از کشورهای دیگر تامین می کنند؛ چنین اقداماتی باعث می شود ظرفیت ها فعال نشود؛ در کنار پاکستان، ترکیه، اندونزی، مالزی و سایر کشورها نیز ظرفیت هایی دارند که در طول این سال ها باید توجه بیشتری به آن می شد.

دکتر لاریجانی برهمین اساس تصریح کرد: باید برای امنیت کشورها زیرساخت های اقتصادی فراهم شود که باعث عمیق تر شدن روابط می شود لذا اولویت جمهوری اسلامی همکاری اقتصادی با کشورهای اسلامی است که باید ظرفیت های کشورهای مختلف جفت و جور شده و اعضای اتحادیه بین المجالس نیز در همین راستا حرکت کنند.

جریان تروریستی علی رغم شکست در عراق و سوریه ادامه خواهد یافت

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بحرانی که از نظر تروریستی به وجود آمده سال هاست که برای کشورها گرفتاری هایی را ایجاد کرده است.

وی افزود: ایران برای مبارزه با تروریسم حاضر خواهد بود، زیرا اقدامات تروریستی علاوه بر مشکلات امنیتی، برای جهان اسلامی نیز مشکل آفرین است.

دکتر لاریجانی متذکر شد: تروریست ها مهاجرت می کنند و مادامی که برخی کشورها از تروریست حمایت می کنند این ماجرای غم انگیز ادامه دارد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: جریان تروریستی علی رغم شکست در عراق و سوریه ادامه خواهد یافت و کشورهای اسلامی برای مبارزه با آن باید ید واحد باشند.

همکاری ایران با کشورهای اسلامی برای پاک کردن لکه تروریست ها از دامان جهان اسلام

رئیس نهاد قانونگذاری کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران که تجربیات زیادی در مبارزه با تروریسم دارد، با کشورهای اسلامی همکاری می کند تا لکه تروریست ها از دامان جهان اسلام پاک شود.

وی افزود: امیدواریم این کنفرانس باعث سمت گیری آینده نگرانه ای مخصوصاً در زمینه اقتصادی باشد، هر چقدر کشورهای اسلامی متفرق باشند، دشمنان از این فاصله سوءاستفاده می کنند.

دکتر لاریجانی متذکر شد: در سال های اخیر شاهد اختلافاتی بین کشورهای اسلامی بوده ایم که اگر در فرصتی مناسب این اختلافات حل می شد نتایج مطلوبی به دست می آمد، ولی دیگر کشورها به این موضوعات ورود پیدا کرده و فاصله ها را تشدید کردند.

کشورهای اسلامی ادبیات ترامپ را تقبیح کنند

رئیس قوه مقننه کشور گفت: تاسف خود را از حرف های نسنجیده رئیس جمهور آمریکا اعلام می کنم، زیرا با لسان تحقیرآمیز درخصوص سایر کشورها سخن گفته است و این ادبیات را می توان توحش مدرن نامید که به جای احترام از ادبیات سیاسی خارج شده و با ادبیاتی تحقیرآمیز نسبت به سایر کشورها موضع گیری می کند.

وی با اشاره به سخنان تحقیرآمیز ترامپ علیه برخی کشورها گفت: اینگونه حرف زدن ها تحریک آمیز خواهد بود و سبب عصبانیت ملت ها می شود و ما کشورهای اسلامی باید چنین ادبیاتی را تقبیح کنیم، اینگونه اظهارنظر ها چه درخصوص کشورهای آفریقایی چه غیرآفریقایی شکاف ها را افزایش می دهد.

لاریجانی ضمن تقدیر از ابراز همدردی رئیس مجلس مالی درخصوص حادثه ای که برای نفتکش ایران پیش آمده است، گفت: امیدوارم نشست کمیته عمومی از نظر مالی و اقدامات اجرایی مفید باشد و جلسه خوبی را فردا نیز شاهد باشیم.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه