عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس :

کاهش واردات کلید حل مشکل اشتغال است

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ با بیان اینکه بندهای بودجه تنها عامل موثر در ایجاد اشتغال نیست، گفت: تا زمانی که در کشور نگاه به واردات کاهش نیابد و نگاه به صادرات افزایش نیابد، قطعا مشکل اشتغال حل نخواهد شد.

کاهش واردات کلید حل مشکل اشتغال است

به گزارش هشت دی، مهرداد بائوج لاهوتی  خاطرنشان ساخت: دولت قصد حذف یارانه مردم عادی را ندارد؛ بلکه قصد دارد یارانه افراد ثروتمند جامعه را حذف کند؛ یعنی کسانی که این ۴۵ هزار تومان در زندگی آنان نقش مهمی ایفا نمی کند.

وی با بیان اینکه مردم نباید در مورد قصد دولت یا مجلس مبنی بر حذف یارانه‌ها به اشتباه بیفتند، عنوان کرد: دولت یارانه دهک‌های بالای جامعه را حذف می کند. برخی از افراد بالای ۱۰ میلیون تومان درآمد دارند. چنین کسانی می خواهند با این ۴۵ هزار تومان یارانه چه کنند؟

نماینده مردم لنگرود با اشاره به بحث ایجاد اشتغال گفت: دولت باید در راستای ایجاد اشتغال تلاش بیشتری کند و امسال هم در لایحه بودجه یک بسته اشتغال آورده است. دولت با ترکیب منابع مالی مختلف، حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان را برای ایجاد اشتغال در سال ۹۷ پیش‌بینی کرده است.

بائوج لاهوتی با بیان اینکه بحث اشتغال تنها به بحث بودجه برنمی گردد، تاکید کرد: براساس قانون برنامه توسعه سالانه باید حدود ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور صورت بگیرد تا ما به یک رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم و بتوانیم در سال حدود یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ ادامه داد: برای حل مشکلات اقتصادی گام هایی در کشور برداشته می شود اما من هم قبول دارم که کافی نیست. به اعتقاد من تا در کشور نگاه به واردات کاهش نیابد و نگاه به صادرات افزایش نیابد و تا زمانی که دروازه های کشور ما باز باشد و اینچنین بی در و پیکر واردات داشته باشیم، قطعا اشتغال کافی ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه مردم نباید همه چیز را با دید منفی نگاه کنند، یادآوری کرد: در تمام دنیا فساد اقتصادی انجام می شود و کشور ما نیز از این امر مستثنی نیست اما تمام مشکلات ما از فساد اقتصادی نیست. همان‌طور که اشاره کردم، باید قانون مرتبط با سرمایه‌گذاری ۷۷۰ هزار میلیارد تومانی که بخش عمده‌ای از آن سرمایه‌گذاری خارجی است، محقق شود تا تعامل ما با دنیا بیشتر شود و مشکلاتی که به صورت زنجیروار به هم متصل هستند، برطرف شود.

منبع: خبرگزاری آنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه