هیئت دولت، فردا را عزای عمومی اعلام کرد

در پی جان باختن دریانوردان دریادل کشورمان، هیئت دولت فردا دوشنبه ۲۵ دیماه ۹۶ را عزای عمومی اعلام کرد.

هیئت دولت، فردا را عزای عمومی اعلام کرد

به گزارش ۸دی، در پی بروز حادثه تاسف‌بار برای نفت کش ایرانی سانچی و جان باختن دریانوردان دریادل کشورمان، هیئت دولت با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار، نقش آفرینان صنعت دریانوردی و صنعت نفت کشور و عموم ملت ایران، فردا دوشنبه ۲۵ دیماه ۹۶ را عزای عمومی اعلام کرد.

بیانیه هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
“انا لله و انا الیه راجعون”

ملت شریف ایران:

بار دیگر مردم ایران داغدار جمعی از فرزندان سخت کوش و فداکار خود شد.

دریانوردان دریادلی که در مسیر انجام ماموریت و تلاش برای پیشبرد اهداف کشور و بر اثر سانحه ای دردناک جان به جان آفرین تسلیم کردند و به جمع شهیدان خدمت پیوستند.

هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغدار، نقش آفرینان صنعت دریانوردی و نفت کشور و عموم ملت ایران، فردا دوشنبه بیست و پنجم دی ماه ۱۳۹۶ را عزای عمومی اعلام می کند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، ۱۶ دی یک کشتی فله بر چینی حامل ۶۴ هزار تن گندم در ۲۰۰ مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از ۱۳۰ هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.

پس از این واقعه‌، نفتکش سانچی با ۳۰ تبعه ایرانی و دو بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای سنگین شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.

با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.

اما اقدام‌های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، زیرا نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.

در نهایت امروز (۲۴ دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.

بررسی های کارشناسی در این زمینه با هدف تعیین بروز علل واقعه در دست اقدام است و وزیر کار به عنوان رییس کمیته ویژه رسیدگی به وضعیت نفتکش حادثه دیده در چین حضور دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه