عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

داروخانه‌ها مکلف به ارائه خدمات طبق قانون نظام سلامت هستند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: داروخانه‌ها مکلف به ارائه خدمات طبق قانون نظام سلامت هستند و قرار نگرفتن برخی داروها تحت پوشش بیمه به معنای خارج شدن همه داروها از خدمات بیمه‌ای محسوب نمی‌شود.

داروخانه‌ها مکلف به ارائه خدمات طبق قانون نظام سلامت هستند

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی با اشاره به آزاد شدن قیمت برخی داروها و پذیرفته نشدن نسخه‌های بیمه سلامت توسط مراکز داروخانه‌ای اظهار کرد: ممکن است برخی داروها تحت پوشش بیمه سلامت نباشند اما این به معنای خارج شدن همه داروها تحت پوشش بیمه محسوب نمی‌شود.

وی بابیان اینکه در نظام سلامت، قانون‌گذار قوانینی را برای تجویز دارو توسط پزشکان لحاظ کرده، افزود: بیمه سلامت یک چارچوبی دارد و بر طبق آن هزینه‌های دوا را محاسبه می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از چارچوب‌های بیمه سلامت این است که برای نسخه‌پیچی پزشکان متخصص و پزشکان عمومی مرزی قائل شده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق بیمه سلامت پزشکان عمومی تا یک حدی می‌توانند دارو تجویز کنند و با این توضیح اگر پزشکان عمومی و یا متخصص داروهایی را با بیش از سقف تعیین‌شده نسخه کند، بیمه ممکن است قبول نکند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پذیرفته نشدن برخی از خدمات داروخانه‌ای به معنای آزاد شدن دارو و خارج شدن آن‌ها از نظام سلامت نیست، گفت: برخی از داروها در بیمه سلامت ممکن است تحت پوشش بیمه باشند و برخی از داروها نیز به دلایل مختلف ممکن است زیر چتر بیمه قرار نگیرند و این فرایند به معنای خارج شدن از چتر بیمه محاسبه نمی‌شود.

جمالی با تاکید بر اینکه داروخانه‌ها موظف به ارائه خدمات داروخانه‌ای طبق قانون نظام بیمه سلامت هستند، گفت: تمام داروخانه‌هایی که تحت پوشش بیمه سلامت هستند و قرارداد همکاری دارند موظف‌اند داروهای تجویزشده پزشکان برای بیماران را ارائه کنند و بدهکاری بیمه به داروخانه‌ها نباید دلیل محروم ماندن بیماران از خدمات داروخانه‌ای شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه