کاهش وابستگی بودجه به نفت راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم‌ها است، گفت: کاهش وابستگی بودجه به نفت زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم می‌کند و پیشرفت اقتصادی و سیاسی ملت ایران در گرو اقتصاد مقاومتی است.

کاهش وابستگی بودجه به نفت راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌پور با بیان اینکه مهم‌ترین محور در اقتصاد مقاومتی قطع وابستگی ملت به نفت است، اظهار کرد: استفاده از نیروی عظیم جوانان و هدایت این نیرو در مسیر تولید ، پیشرفت و توسعه کشور می‌تواند گام‌های موثری در این زمینه باشد.

وی با بیان اینکه درآمدهای نفتی کشور نباید صرف هزینه‌های جاری کشور شود، افزود: این درآمد باید تبدیل به سرمایه شده تا بتواند در امر تولید از آن استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در لاهیجان با بیان اینکه در این صورت قدم‌های اساسی در زمینه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداشته می‌شود، گفت: از طریق ترویج استفاده بهینه از انرژی که از سوی رهبر معظم انقلاب در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شده است و مسئولان کشور باید آن را دنبال کنند.

صرفی‌پور با بیان اینکه مسئولان شهرستان ها می‌توانند عوامل اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در منطقه خود باشند، تصریح کرد: مسئولان شهرستانی تأثیر به‌سزایی در تبدیل‌شدن گفتمان اقتصاد مقاومتی به گفتمان انقلابی رایج در کشور دارند و در گفتمان‌سازی این مسائل می‌توانند موثر باشند.

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه به عنوان سکاندار این نظام، اقتصاد مقاومتی را به عنوان بهترین راهکار در زمان فعلی برای رسیدن به سند چشم انداز بیست ساله می‌دانند، افزود: فرهنگ جهادی، توجه به اصل ۴۴ و توجه به شرایط مردم از مهم ترین موارد جوهره اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هرساله را به یک مساله ارزشی نام‌گذاری می‌کنند، خاطرنشان کرد: با این رسم پسندیده نام‌گذاری زمان گذشته که به نام حیوانات بوده و امری خرافاتی بوده کنار گذاشته شده است.

صرفی‌پور افزود: علت دوم این نام‌گذاری این است که  مسئولان و مردم بر مبنای نام‌گذاری در آن سال جدید تلاش کنند تا بر پیشرفت کشور از جنبه‌های اقتصادی و اخلاقی افزوده شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه