۲ ایرانی در هواپیمای گمشده مالزی پیدا شدند+تصاویر

ادعای پلیس مالزی مبنی بر اینکه ۲مسافر هواپیمای گمشده که پاسپورت سرقتی در اختیار داشتند، احتمالا قصد مهاجرت به اروپا را داشته‌اند، فرضیه عملیات تروریستی برای منهدم کردن هواپیما کمرنگ شد.

۲ ایرانی در هواپیمای گمشده مالزی پیدا شدند+تصاویر

به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از همشهری، روز گذشته ماجرای ناپدید شدن هواپیمای مسافربری مالزی در حالی وارد چهارمین روز خود شد که هنوز گروه‌های جست و جو موفق نشده‌اند اثری از این هواپیما پیدا کنند. با این حال اظهارنظرها درخصوص ۲مسافری که با استفاده از پاسپورت‌های سرقتی سوار هواپیما شده بودند، در صدر اخبار رسانه‌ها قرار داشت. حضور این دو مسافر آن هم با پاسپورت سرقتی در هواپیمای گمشده، یکی از سرنخ‌هایی بود که طی روزهای گذشته فرضیه منهدم شدن هواپیما در یک عملیات تروریستی را مطرح کرده بود. اما روز گذشته رئیس پلیس مالزی ادعاهایی را به زبان آورد که نشان می‌داد این دو مسافر، احتمالا مشتریان قاچاقچیان انسان بوده و قصد داشته‌اند با پاسپورت‌های سرقتی که قاچاقچیان در اختیارشان قرار داده بودند به اروپا مهاجرت کنند.

خالد ابوبکر، رئیس پلیس مالزی روز گذشته مدعی شد یکی از مسافرانی که با گذرنامه جعلی سوار هواپیمای مسافربری شده بود یک جوان ایرانی ۱۹ساله به نام پوریا بوده که قصد داشته به آلمان مهاجرت کند.

113342_262

تصویر پوریا نورمحمدی

او ادامه داد که این جوان هیچ ارتباطی با سازمان‌های تروریستی نداشته و به‌نظر می‌رسد قصد مهاجرت و زندگی در آلمان را داشته است. چرا که مادر او در فرودگاه فرانکفورت در انتظار پسرش بوده و وقتی از وی خبری به‌دست نیاورده با نگرانی با پلیس مالزی تماس گرفته و جویای حال پسرش شده است.از سوی دیگر مدیر بخش هواپیمایی پلیس بین‌الملل (اینترپل) نیز ادعا کرد که همراه پوریا، جوان ایرانی دیگری نیز سوار هواپیما شده که او نیز پاسپورت جعلی در اختیار داشته است.

مقامات مالزی ادعا کرده‌اند که ممکن است سفر این دو جوان به سوی آلمان توسط قاچاقچیانی ترتیب داده شده باشد که زمینه مهاجرت افراد به کشورهای مختلف را فراهم می‌آورند و برای این منظور، گذرنامه‌های مسروقه را در اختیار این دو نفر قرار داده بودند تا آنها بتوانند به اروپا مهاجرت کنند.

پس از طرح این ادعا از سوی مقامات مالزی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهار داشت: اخبار مربوط به حضور ایرانیان را در هواپیمای ناپدید شده کسب کرده‌ایم، در حال پیگیری از مقامات مالزی هستیم و درصورت کسب اطلاعات بیشتر اعلام خواهیم کرد.

مرضیه افخم، به مهر گفت: ما در ابتدا مراتب همدردی خود را با خانواده مسافران و خدمه این هواپیما که از کشورهای مختلف هستند اعلام و مراتب همکاری و پیگیری را به سفارت خود در مالزی ابلاغ کردیم تا از مقامات مالزی کسب اطلاع کنند و همچنین برای همکاری برای کسب اطلاعات بیشتر اعلام آمادگی کرده‌ایم.

افخم ادامه داد: در این مسئله بحث گذرنامه‌های جعلی نیز مطرح شده که ما هم این دغدغه را داریم، بحث قاچاق انسان مطرح است که این امر نیز از دغدغه‌های جدی ماست.

وی تأکید کرد: به محض اینکه اطلاعات بیشتری درباره ایرانی‌ها و شرایط آنها کسب کنیم، اعلام خواهیم کرد.در حال حاضر تلاش‌ها برای یافتن ردی از هواپیمای مسافربری بوئینگ٧٧٧ مالزی در خلیج تایلند ادامه دارد. این هواپیما بامداد شنبه با ٢٣٩مسافر و سرنشین از کوالالامپور راهی پکن بود که یک ساعت پس از پرواز از صفحه رادار محو و ناپدید شد. ناپدید شدن هواپیما و پیدا نشدن اثری از آن در طول روزهای گذشته آن هم با تجهیزاتی که تیم‌های جست‌وجو در اختیار دارند، این ماجرا را به یک معمای پیچیده تبدیل کرده است؛ معمایی که هر روز عمیق و عمیق‌تر می‌شود.

113387_788

پوریا نورمحمدی (چپ) همراه با محمد رضا دلاور (راست) عازم پکن بودند

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ابر بهاري
الهي روحتون شاد ايول داشتيد.بميرم براي شانستون
در حاشیه