وزیر کشتیرانی هند خبر داد:

ارسال ۱۳۰ هزار تن گندم از طریق چابهار به افغانستان

نیتین گادکاری گفت: هند قصد دارد ۱۳۰ هزار تن گندم از طریق چابهار به افغانستان ارسال کند.

ارسال ۱۳۰ هزار تن گندم از طریق چابهار به افغانستان

به گزارش هشت دی،به نقل از پایگاه خبری ان دی تی وی؛ نیتین گادکاری، وزیر کشتیرانی هند پس از دیدار با وزیر راه و شهرسازی ایران در دهلی نو اظهار کرد: ایران و هند تمام مسائل مربوط به بندر چابهار را حل کرده اند و کارهای توسعه در این بندر سرعت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هند قبلا اولین محموله گندم اهدایی به افغانستان را از طریق بندر چابهار ارسال کرده است، افزود: ما تمام مسائل مرتبط با بندر چابهار را حل و فصل کرده ایم. برخی مشکلات کوچک وجود داشت و ما این مسائل را مورد بحث قرار دادیم .

یک منبع آگاه در این باره گفت: تمام مسائل مربوط به اجرای موقت قرارداد در جریان نشست اخیر حل و فصل شده است.

سال گذشته هند اولین محموله گندم اهدایی به افغانستان را از طریق این بندر ارسال کرد. هند همچنین قصد دارد ۱۳۰ هزار تن گندم دیگر از طریق چابهار به افغانستان ارسال کند.

گادکاری با بیان اینکه در زمان مناسب، تحولات زیادی در چابهار رخ خواهد داد، گفت: ما از مسائل توسعه ای در ایران و هند حمایت می کنیم.

وزیر کشتیرانی هند همچنین تصریح کرد: فرصت های زیادی برای سرمایه‌گذاری تجار و سرمایه گذاران هندی در چابهار وجود خواهد داشت و در عین حال، سرمایه گذاران ایرانی نیز علاقمند به سرمایه گذاری در هند هستند. این یک وضعیت برد برد برای دو کشور است.

وی در خاتمه یادآور شد: در مدت زمانی مناسب ما کار این بندر را تکمیل خواهیم کرد. این بندر می تواند موتور رشد برای هند جهت صادراتمحصولاتش به افغانستان و همچنین روسیه باشد. برای این کار لازم نیست از پاکستان عبور کنیم. این یک فرصت طلایی است. این بندر درها را برای سرمایه گذاران هر دو کشور باز خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه