در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

مسئولین حمایت مردم از نظام را به معنای نبود مشکلات تصور نکنند/ چرا ۷۰ درصد ذرت کشور از خارج وارد می شود

نماز جمعه در سراسر شهرستان های استان گیلان با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

مسئولین حمایت مردم از نظام را به معنای نبود مشکلات تصور نکنند/ چرا ۷۰ درصد ذرت کشور از خارج وارد می شود

به گزارش ۸دی، نماز جمعه امروز ۲۲ دی با حضور مردم ولایتمدار استان گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در شهرهای استان گیلان به شرح زیر است:

امام جمعه منجیل:

چرا ۷۰ درصد ذرت کشور از خارج وارد می شود/ نباید بگذاریم مردم با مشکل و فقر روبرو باشند

به گزارش زیتون خبر، حجت الاسلام سیداعلا خضری در خطبه های عبادی و سیاسی جمعه شهر منجیل که با حضور نمازگزاران ولایی این شهر در مسجد طاهریه برگزار شد، اظهار کرد: مامور به اجرای عدالت در جامعه هستیم.

وی با اشاره به کلام پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: ای مسئولین نظام اسلامی مواظب باشید مردم فقیر نشوند به فکر معیشت مردم باشید اگر معیشت نداشته باشند غافل می شوند و نماز بپا نمی دارند.

خطیب جمعه منجیل، ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی محکومیت اغتشاشات اخیر و مثلث کفر، شرک و نفاق بیان داشت: مردم با مشت گره کرده با شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر منافق بر دهان استکبار عالم زدند.

خضری، افزود: نیروی انتظامی با درایت با آشوب گران برخورد کرد و توانست این قائله را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه چهل سال است آمریکا می خواهد به نظام ضربه بزند و خون جوانان عالم را بمکد با اشاره به روز فرار شاه، اظهار کرد: امام با حمایت ملت در حالی که نه اسلحه به دست داشتند تنها با قدرت الهی شاه را از کشور فراری دادند.

**ترامپ تقاص این بی ادبی ها را خواهد دید

خضری، با بیان اینکه ایران در مقابله با شیطان عقب نشینی نمی کند، ادامه داد: بعد از چهل سال آمریکا خار و ذلیل شده و از منطقه رانده شده است.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ دیوانه بداند تقاص این بی ادبی ها را خواهد دید، اظهار کرد: شما و ایادی شما با به آتش کشیدن پرچم ایران اسلامی دل ملت را سوزاندید.

خطیب جمعه منجیل، افزود: ملت نشان دادند بصیر و متدین هستند الان وقت سه قوه است قوه قضاییه شجاعت نشان بدهد و قوه مجریه برای مردم فداکاری کند.

خضری با گلایه از واردات بی رویه دولت، گفت: چرا باید ۷۰ درصد ذرت کشور از خارج وارد بشود، چرا از استعداد جوانان استفاده نمی شود؟

وی تاکید کرد: ایران غنی است، این همه معادن داریم نباید بگذاریم مردم با مشکل و فقر روبرو باشند.

خطیب جمعه منجیل خطاب به مسئولان، گفت:: مسئولین چرا نباید قدر این مردم که عاشق انقلاب و شهدا هستند را ندانیم؟ ‌

امام جمعه موقت رشت:

کسب و کار حلال و کمک به نیازمندان انسان را به سعادت می رساند

به گزارش «دیارباران»، حجت‌الاسلام یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر رشت در مصلی امام خمینی(ره) با اشاره به تأکید آیات و روایات بر اهمیت دانش و علم افزایی، اظهار کرد: انسان‌ها با علم افزایی به‌مراتب بالای انسانی می رسند.

وی با بیان اینکه مقام عالمان بالاست اما مقام اهل‌بیت (ع) از آن‌ها بالاتر است، گفت:  از عالمان فاسد و جاهدان جاهل باید دوری کرد زیرا آن ها انسان‌های دیگر را نیز دچار گمراهی می‌کنند.

امام جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به سفارش اسلام به کسب و کار حلال، گفت: کسانی که کسب و کار حلال دارند و از این طریق کسب مال می‌کنند و به فقرا و نیازمندان رسیدگی می کنند نزد خداوند عزیز هستند.

صدیق عربانی با بیان اینکه دارندگی نیز یک آزمون الهی است، گفت: کسب و کار حلال و کمک به نیازمندان انسان را به سعادت می رساند.

امام جمعه لاهیجان:

 اسلام با افراط و تفریط مخالف است/ جوانی که لیسانس گرفته ای چرا ابزار کشاورزی دست گرفتن برای تو کسر شأن است

به گزارش لاهیجان، حجت الاسلام مهدی صدیق ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به موضوع ازدواج و مشکلات اقتصادی جوان‌ها، اظهار کرد: مخارج ازدواج کمر شکن است و چشم هم چشمی ها معضل امروز جامعه است.

وی افزود: حکومت و نظام اسلامی است و تابع قرآن و اهل بیت علیهم السلام هستیم ولی عملی در خور شان نداریم و این خوب نیست.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه اسلام با افراط و تفریط مخالف است، گفت: هم معاد و هم معاش خواسته ی اسلام است که دنیا مزرعه آخرت است.

صدیق ادامه داد: کشاورز برنج کار و چای کار علیرغم همه ی سختی ها باید کار کند و آبادانی کند، چون اسلام دین کار و تلاش است.

وی با بیان اینکه یکی از بدبختی های جامعه ما این است که هرکس در جای خود قرار نگرفته است، گفت: اگر کسی در جای خود قرار نگیرد ظلم است و به نظام ضربه وارد می آید.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه من صدیق که پیش شما هستم دکتری دارم ولی چه به دردم می خورد بلکه پوشیدن لباس روحانیت برای من ارزشمند است، گفت: جوانی که لیسانس گرفته ای چرا ابزار کشاورزی دست گرفتن برای تو کسر شأن است.

وی افزود: چرا کنار دریا، روی کوه و کنار استخر را به عده ای نااهل دادیم، چرا من آخوند نباید در این مکان ها حضور داشته باشم.

امام جمعه لاهیجان در خطبه های دوم نماز جمعه، گفت: حادثه ۱۹ دی یکی از حوادث غمبار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود، طلاب و مردم قم شهید شدند و چهلم آنان تا پیروزی جمهوری اسلامی ایران ادامه یافت.

وی با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی،، گفت: مقام معظم رهبری درباره هاشمی گفتند که از مؤثرترین چهره های نظام بودند و تا مرز شهادت پیش رفتند، قبل از انقلاب اموال خود را صرف انقلابیون و مبارزین می داد، بعد از انقلاب مسئولیت های زیاد و… در طول این مدت حدود ۵۹ سال با ایشان رفاقت داشتم، در طول این مدت هیچ موردی را سراغ ندارم که ایشان برای خودشان یک اندوخته ای درست کرده باشد، در حساس ترین مقاطع انقلاب کنار انقلاب بود.

امام جمعه لاهیجان ادامه داد: چرا بعضی عبارات را عوض می کنید، توجیه می کنید و تغییر می دهید، این ها کلام رهبر است.

وی در ادامه به اعتراضات داخلی در کشور اشاره کرد و گفت: چند نفر چهار تا شیشه شکستند اما مردم ایران چند روز بعد آنها را در سطل زباله ریختند.

امام جمعه ماسال:

مسئولین حمایت مردم از نظام را به معنای نبود مشکلات تصور نکنند

به گزارش ماسال نیوز؛ حجت الاسلام سید هادی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به اهمیت انجام صحیح مسئولیت های محوله به انسان در جامعه گفت: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) داریم که هر کسی بخشی از کار مسلمین به او واگذار شده باشد اگر به اندازه امورات شخصی اش برای آن کار دلسوزی نکند بوی بهشت رااستشمام نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت تقوا گفت: جوامعی که دچار عصیان شوند طبیعتا دست عنایت الهی از آن جامعه دور خواهد شد.

امام جمعه ماسال با بیان اینکه فتنه‌ی اخیر درس ها و عبرت هایی مختلفی دارد، گفت: ابتدا باید از شما مردمی که صاحبان اصلی و ولی نعمتان این انقلاب هستید تشکر کنیم رهبری فرمودند نه تنها یک بار که هزاران بار باید از شما مردم تقدیر و تشکر کرد چرا که در این ۴ دهه انقلاب، بعد از الطاف الهی و ائمه اطهار، تکیه گاه نظام شما بودید.

موسوی با بیان اینکه مسئولین حضور مردم در عرصه های مختلف حمایت از نظام را به معنای نبود مشکلات مختلف تصور نکنند، اظهار داشت: چه کسی می تواند ادعا کند که در این مملکت فقر و فاصله طبقاتی نیست؟ اگر کسی چنین ادعایی کند دروغ می گوید.

وی وجود حقوق های نجومی در کنار فقر مطلق برخی از مردم را با آرمان های انقلاب ناهمخوان توصیف کرد و گفت: غربی ها ادعای حمایت مردم ایران دارند اما دیدیم که در اعتراضات در کشور خودشان چه فجایع بزرگی پیش آوردند.

وی خطاب به سران کشورهای غربی گفت: اگر به مقرهای پلیستان حمله می شد با آنان مقابله نمی کردید؟ شما که در جریان وال استریست آنقدر مردم را کشتید چرا یک نفر در سازمان ملل نگفت جلسه بگذاریم؟

موسوی خاطر نشان کرد: یکی از درس‌های آشوب های اخیر، این است که دولتمردان ما باید بیدار باشند به تعبیر امیر المومنین(ع) مرد جنگجو همیشه بیدار است.

امام جمعه ماسال در تبیین عبرت های فتنه ۹۶ اظهار داشت: قطع امید مسئولین از بیگانگان، اتکای به توانمندی های داخل، انس با مردم، عدم فاصله از مرم، تقویت همبستگی ملی، تصمیم گیری بر اساس مصالح واقعی کشور، پرهیز ار حاشیه سازی، توجه به مسایل اصلی از جمله عبرت هایی است که مسئولین نظام باید به آن توجه کنند.

وی همزمانی فتنه ها با پیروزی های نظام جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی را موضوعی قابل تامل دانست و تاکید کرد: در همه  جنگ های بین المللی جمهوری اسلامی با اقتدار و عزت در برابر ایادی استکبار ایستاد لذا طبیعی است که نتوانند ما را تحمل کنند و به دنبال فتنه انگیزی باشند.

امام جمعه بندر انزلی:

منطقه آزاد را به نام انزلی می شناسند اما یک انزلی چی هم در هیات مدیره این سازمان نیست

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان با اشاره به تضییع حق مردم بندرانزلی در برنامه گفت و گو ویژه خبری شب گذشته صدا و سیما مرکز گیلان تاکید کرد: من به لحاظ حساسیت مسئله نمی خواهم زیاد ورود کنم اما حق انزلی همانطور که در جایگاه مدیریتی آن تضییع شده است، در این موضوع نیز تضییع شد، من بارها از عملکرد صدا و سیما نسبت به انزلی گلایه کرده ام اما انگار گوش شنوایی نیست.

وی با تاکید بر اینکه، بیان برخی مطالب در این برنامه هیچ ضرورتی نداشته است خاطر نشان کرد: چه چیزی گیر شما می آید که تالاب مال کدام شهر است؟ هر چند که تاریخ و اسناد و حتی با متر کردن هم متوجه خواهید شد متعلق به کیست؟  برخی ها به بهانه رای آوردن و جلب توجه مردمشان می خواهند تالاب را به نام خود مصادره کنند و بنده متاسف هستم که در تهیه برنامه های صدا و سیما پول اثر گذار شده است.

صدا و سیما چرا آرامش این مردم را با چیزهای بی ارزش بر هم می زند؟

خطیب جمعه انزلی همچنین تاکید کرد: چرا آرامش این مردم را با چیزهای بی ارزش بر هم می زنید؟ ما در انزلی مردمی بسیارخوب، نجیب، فهیم و خویشتن داری داریم، این مردم با عدم همیاری خود نسبت به اغتشاشگران در شهرستان نشان دادند پای این نظام و انقلاب هستند، مسئولان استانی و کشوی باید حق این مردم را بدهند و بگذارند انزلی آباد شود تا مردم بازهم مثل همیشه و بیشتر از گذشته پای نظام و انقلاب بمانند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در خصوص منطقه آزاد نیز اظهار کرد: درست است که در دنیا منطقه آزاد را با نام انزلی می شناسند اما در حال حاضر با ایجاد امکاناتی که در آن محدوده ایجاد شده اقتصاد مردم این شهر با رکود روبرو است و تنها کمتر از هزار نفر از انزلی چی ها در این محدوده آن هم در جایگاه کارشناسی و پایین تر مشغول به کار هستند و حتی یک انزلی چی هم در هیات مدیره این سازمان نیست.

وی همچنین با گلایه از اینکه بارها این سخنان را با مدیران استانی  و کشوری در میان گذاشته و گوش شنوایی برای شنیدن نیست تصریح کرد: بندرانزلی را بردید، گمرک انزلی  را بردید، اقتصاد انزلی را بردید اگر خیال شما راحت می شود پس نام انزلی را از تالاب و منطقه آزاد هم ببرید، ما هر چه به این صدا و سیما گفته ایم اثر نکرده است.

مسئولان صدا و سیما ضمن عذرخواهی از مردم دیگر این اشتباهات را تکرار نکنند

امام جمعه بندرانزلی در ادامه خاطر نشان کرد: این رفتارها شیوه اسلامی نیست، اینگونه با مردم انزلی برخورد نکنید، امیدوارم مسئولان استانی کمبودها را جبران کنند و ضمن عذرخواهی از مردم دیگر این اشتباهات را تکرار نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با تقدیر از حضور مردم انزلی در راهپیمایی محکومیت اغتشاش گران تاکید کرد: جای جریانات و افراد سیاسی در این راهپیمایی خالی بود که جای تامل و بررسی دارد و امیدواریم که ان شا الله همدلی با اغتشاشگران نبوده باشد.

وی با اشاره به سخنان رهبری در ۱۹ دی افزود: مردم قم را شجاع ، سرشار از انگیزه و امید و در صراط مستقیم انقلاب معرفی کردند که این ویژگی ها از عوامل موثر شکل گیری و پیروزی انقلاب و استمرار آن تا امروز علی رغم همه توطئه ها بوده است، شجاعت ، فداکاری و ایمان یعنی در بیان حق و مطالبه حق و مبارزه با ظلم و فساد و انحراف از هیچ چیزی واهمه نداشتن.

مبارزات شهید نواب صفوی موجب شد تا جرقه های انقلاب اسلامی زده شود

وی همچنین به سالروز شهادت روحانی مبارز و شجاع نواب صفوی نیز اشاره و ضمن تجلیل از مقام شامخ این شهید گرانقدر اظهار کرد: مبارزات شهید نواب صفوی موجب شد تا جرقه های انقلاب اسلامی در اذهان برخی از اشخاص زده شود، ایمان و شجاعت شهید نواب هدایت کننده این مسیر بوده و انسان ترسو نمی تواند اسلام انقلابی را پیش ببرد ، به معنای کامل انقلاب ایجاد کردن شجاعت می خواهد.

برخی به جای پاسخگو بودن همه چیز را به گذشته ارجاع می دهند خود شما در این پنج سال چه کردید؟!

خطیب جمعه انزلی همچنین افزود: چرا جامعه اسلامی اینگونه شده است که در مسائل اداره کشور، برخی ها رهنمود های رهبری را نادیده می گیرند؟ هر کس که می آید می گوید ویرانه ای را تحویل گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین که معتقد بود اگر می خواهیم جلو فساد و انحراف را بگیریم باید این ویژگی ها را مد نظر قرار دهیم گفت: اگر روحانی شجاع نباشد جامعه منحرف می شود، برخی از مشکلات جامع ما این است که عده ای حتی جرات سئوال کردن هم ندارند و به جای پاسخگو بودن به مردم همه چیز را به گذشته ارجاع می دهند، این ها دردی از مردم دوا نمی کند، پس شما خود در این پنج سال چه کرده اید؟

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه