برداشت ۶۰ درصد مرکبات باغ های استان گیلان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۶۰ درصد مرکبات باغ های استان برداشت شده و ارزیابی ها نشان می دهد محصول، از نظر کیفی و کمی وضعیت برتری نسبت به سال های قبل دارد.

برداشت ۶۰ درصد مرکبات باغ های استان گیلان

به گزارش هشت دی،حبیب جهانساز روز جمعه افزود: برداشت مرکبات از آبان ماه در گیلان آغاز شده و طی سال جاری برای این استان ۱۴۰ هزار تن تولید مرکبات پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: گیلان با داشتن بیش از ۱۱ هزار هکتار باغ مرکبات، پنجمین تولید کننده مرکبات محسوب می شود و سهم عمده ای در تامین مرکبات کشور دارد.
به گفته جهانساز ، ۲۰ درصد مرکبات استان از ارقام اصلاح شده از جمله تامسون و مابقی از سایر ارقام همچون خونی و محلی کیفی هستند.
وی با اشاره به اینکه حدود پنج درصد باغ های مرکبات گیلان را باغ های نارنگی تشکیل می دهند، گفت: تولید اصلی مرکبات این استان شامل انواع مرکبات محلی و تامسون است که دارای بازارپسندی خوبی است و علاوه بر تامین نیاز گیلان، به دیگر استان ها هم صادر می شود.
شهرستان رودسر با پنج هزار و ۲۸۰ هکتار باغ حدود ۵۰ درصد تولید مرکبات ، املش ۳۰ درصد و لنگرود نیز ۱۲ درصد تولید مرکبات استان گیلان را برعهده دارند. سال گذشته نزدیک به ۱۳۰ هزار تن مرکبات در گیلان تولید شد و ۲۶ هزار بهره بردار نیز در این بخش فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه