وضعیت آب و هوایی؛

موج جدید بارش‌ها از دوشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از دوشنبه به تدریج موج جدیدی از بارش‌ها از سمت نوار غربی به داخل کشور رخنه خواهد کرد.

موج جدید بارش‌ها از دوشنبه

به گزارش هشت دی،محمد اصغری  آغاز بارش‌ها را در مناطق شمالی کرمانشاه به صورت پراکنده بیان کرد و گفت: در ادامه این موج با شدت و ضعف کردستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، همدان، تهران، زنجان، مرکزی و سواحل شمالی کشور را تا چهارشنبه با بارش همراه خواهد کرد.
وی تصریح کرد: سرعت این موج به قدری زیاد است که در روز سه شنبه خیلی سریع ابر‌های بارشی خراسان شمالی و خراسان رضوی را هم زیر پوشش قرار دهد.
این کارشناس هواشناسی در عین حال درباره وضع هوای مناطق جنوبی کشور گفت: فعلا در این مناطق خبری از بارش نیست و ساکنان جنوبی ایران جوی آرام در هفته پیش رو، در پیش خواهند داشت.
محمد اصغری گفت: در سواحل خزر از فردا با شمالی شدن جریانات در اطراف زمین و عبور موجی دیگر باید منتظر بارش باشیم ولی از آنجا که دریا این روز‌ها سرد است میزان بارش‌ها خیلی قابل توجه نخواهد بود.
وی هوای بخش‌های مرکزی و جنوبی استان اردبیل، در مناطق منجیل و جیرنده استان گیلان و استان‌های مازندران و گلستان را با وزش نسبتا تند باد، پیش بینی کرد و گفت: در سواحل خزر و استان‌های اردبیل و زنجان با توجه به جنوبی بودن جریانات، روند افزایشی دما را خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی درباره استان کرمان گفت: هموطنان در این استان روند افزایشی دما را تا روز دوشنبه البته با شیب نسبتا تند تجربه خواهند کرد ولی با توجه به برفی که روی زمین نشسته بعید است روند کاهش دما و سرمای هوا خیلی سریع صورت گیرد، بنابراین ساکنان لاله زار، شهربابک و شهر کرمان شب‌های سردی را می‌گذرانند و هوای این مناطق امروز جمعه، آرام است.
اصغری در ادامه از کاهش غبار در کلان شهرهایی، چون تهران، قزوین، اراک، تبریز و ارومیه خبر داد و گفت: با موجی که از فردا بر فراز این نقاط عبور می‌کند، از میزان آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه