کارشناس اقتصادی در گفتگو با 8دی:

۶۰ درصد از حقوق بگیران زیر خط فقر هستند/ بر اختلاس های نجومی با برچسب حقوق های معوقه سرپوش گذاشته شد!

کارشناس اقتصادی با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه بر صدهزار میلیارد تومان بدهی عنوان حقوق معوقه گذاشته شد، گفت: ۱۵هزار میلیارد تومان از مبلغ این صندوق و بانک سرمایه با یک برگ چک ساده تحت عنوان سفته برداشت شده است.

۶۰ درصد از حقوق بگیران زیر خط فقر هستند/ بر اختلاس های نجومی با برچسب حقوق های معوقه سرپوش گذاشته شد!

ابراهیم رزاقی در گفت وگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به تفاوت الگوی مطرح شده نظام جمهوری اسلامی ایران با غرب، اظهار کرد: بر اساس اندیشه های امام راحل، قانون اساسی و برنامه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری الگوی نظام انقلاب اسلامی ایران نسبت به الگوهای سرمایه داری و سوسیالیسم یک الگوی ویژه است.

وی با اشاره به تاکید بنیان گذار معظم انقلاب بر اینکه کوخ نشینان صاحبان انقلاب هستند، بیان کرد: بر اساس قانون اساسی دولت موظف است برای مردم کار، خوراک، پوشاک، مسکن، بیمه درمان و بهداشت فراهم کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بر اساس اصل۴۴ قانون اساسی که متفاوت از قوانین سرمایه داری و سوسیالیستی است، گفت: بر اساس قانون اساسی نظام اقتصادی ایران دارای دوبخش دولتی، تعاونی و خصوصی است که در بخش خصوصی به عدم تمرکز و تکاثر ثروت تاکید شده است و بخش دولتی نیز نباید کارفرمای مطلق باشد.

رزاقی با اشاره به مفهوم تعاونی که به معنای یکی برای همه و همه برای یکی است، ادامه داد: تاکید امام خمینی(ره) به عنوان یکی از عارفان بزرگ تنها به مستضعفان داخل کشور نبوده است بلکه نگاهی جهانی به همه مستضعفین با هر دین و آیینی داشتند.

وی با اشاره به حدود ۱۵۰۰ میلیارد دلار واردات و خدمات به داخل کشور از زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی تاکنون بیان کرد: با این ۱۵۰۰میلیارد دلار می بایست ۱۵۰میلیون شغل ایجاد می شد ولی در طول انقلاب و توسط این ۴رئیس جمهور تنها ۱۱میلیون شغل ایجاد شده است.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بقای جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر استقلال همه جانبه است، گفت: امام راحل در وصیت نامه خود استقلال همه جانبه را به معنای خودشناسی و خودکفایی تعریف کرده است و تا زمانی که استقلال اقتصادی وجود نداشته باشد استقلال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی معنایی ندارد‌.

رزاقی درباره آمار بیکاران و افراد زیر خط فقر بیان کرد: آماری اخیرا منتشر شده است که در آن بیان شده ۶۶میلیون نفر از ایرانیان دارای سن کار هستند که از این تعداد ۲۲میلیون نفر مشغول به کار هستند و ۴۴میلیون نفر فاقد شغل هستند.

وی با اشاره به شاخصی دیگر که بر اساس آن ۶۰درصد از حقوق بگیران زیر خط فقر هستند و با بیان اینکه بازنشتگان به سرعت به خط فقر می رسند، افزود: درباره بازنشستگان این دلیل وجود دارد که حقوق آنها متناسب با شاغلین افزایش پیدا نمی کند و از طرفی تورم را به شکل نادرست محاسبه می کنند تا آن را کم اعلام کنند.

این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: همه موارد مذکور تحت تاثیر سیاست های سرمایه داری لیبرایسم و صندوق ملی پول است که هاشمی انتخاب کرد و ۴رئیس جمهور دیگر آن را ادامه داده اند.

وی با بیان اینکه تثبیت مزد و حقوق در ایران با برداشتی غلط باعث ثروتمند شدن عده ای خاص شده است، افرود: عده ای در کشور با خصوصی سازی، عدم پرداخت مالیات و وام هایی که باعث تعجب می شود و از طرفی شرکت های خصوصی با انجام واردات بیش از حد، مانع تولید داخلی می شوند و در نتیجه باعث می شوند هرکس طالب دریافت سود بیشتر است به واردات بپردازد.

رزاقی با اشاره به صندوق ذخیره فرهنگیان و عدم ارتباط صندوق ذخیره فرهنگیان با دولت بیان کرد: با این وجود رئیس جمهور بخش دولتی را در این بخش دخیل کرده است و باعث شده ۱۵هزار میلیارد تومان از مبلغ این صندوق و بانک سرمایه را با یک برگ چک ساده تحت عنوان سفته برداشت کنند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه رئیس جمهور تاکید دارد که این مبلغ اختلاس نیست بلکه حقوق معوقه است!، گفت: بر صدهزار میلیارد تومان بدهی عنوان حقوق معوقه گذاشته اند در صورتیکه به دلیل عدم دریافت این مبلغ اختلاس محسوب می شود.

وی تصریح کرد: از مجموعه خصوصی سازی هایی که انجام شده است ۲۰درصد به تعهدات خود عمل کردند در نتیجه با قیمت های ارزان امکانات کشور را از دست داده اند که نتیجه آن پدید آمدن یک طبقه اشرافی است.

مصاحبه از: زینب شهبازپور

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه