زمین لرزه ای با شدت ۴.۷ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند

مرکز زلزله نگاری کشور محل وقوع این زمین لرزه را حوالی کوزران از توابع شهرستان کرمانشاه اعلام کرد.

زمین لرزه ای با شدت ۴.۷ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش ۸دی؛ براساس گزارش این مرکز زلزله در ۱۸کیلومتری کوزران، ۲۱کیلومتری روانسر و ۳۰کیلومتری کامیاران به وقوع پیوسته است.
این زلزله در شهرهای کرمانشاه، روانسر، جوانرود، پاوه نیز احساس شد و تعدادی از مردم در شهر کرمانشاه به خیابان ها آمدند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این زلزله شهر کرمانشاه را نیز لرزاند، گفت: تیم های ارزیابی به منطقه رفته اند و تاکنون اطلاعاتی مبنی بر صدمات احتمالی گزارش نشده است.
رضا محمودیان افزود: به محض گزارش تیم های ارزیاب نتایج را به اطلاع مردم می رسانیم.
او با بیان اینکه از زمان زلزله ۷.۳ریشتری ۲۱ابان ماه امسال شاهد پس لرزه های متعددی در استان بوده ایم از مردم خواست آرامش خود را حفظ کنند و تنها به اطلاعیه های رسمی ستاد مدیریت بحران توجه نمایند.
پس از وقوع زمین لرزه بزرگ شامگاه ۲۱ آبان تاکنون بیش از یک هزار و ۶۹۰ پس لرزه بوقوع پیوسته که ۵۸ مورد آن ها بیش از ۴ ریشتر قدرت داشته است.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان نیز که در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله، ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد باعث کشته شدن ۶۲۰ تن و مصدومیت ۱۲ هزار و ۳۸۶ نفر شد.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۰ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود ۹۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه