کاهش منابع آب کشاورزی در گیلان

استاندار گیلان گفت : اگر چه منابع آب کاهش یافته است اما با برنامه ریزی درست از بروز مشکل برای کشاورزان جلوگیری خواهد شد.

کاهش منابع آب کشاورزی در گیلان

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب که در سد سفید رود برگزار شد گفت : اگر چه منابع آب در گیلان امسال کمتر شده اما اگر درست برنامه ریزی شود کشاورزان با مشکل کم آبی مواجه نمی شوند.

وی با اشاره به تصمیمات گرفته شده در نشست امروز گفت : برای استفاده بهینه از آب ، شرکت آب منطقه ای لایروبی کانال های درجه ۱ و ۲ و جهاد کشاورزی لایروبی کانال ها و انهار درجه ۳ و۴ ر ابا همکاری کشاورزان بر عهده خواهند داشت و سردهنه های کشاورزی هم نوسازی می شود.

استاندار گیلان از کشاورزان خواست برای استفاده بهینه از آب بارندگی ها شخم اول شالیزارها را زودتر بزنند.

مصطفی سالاری در پایان به کاهش ۴۰ درصدی ذخیره آب سد سفید رود در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت : اگر چه امید واریم با بارش های جدید کمبود منابع آب جبران شود اما برنامه ریزی می شود که با کمک شرکت آب منطقه ای ، جهاد کشاورزی ، فرمانداران ، بخشداران ، دهیاران و شالیکاران با مشکل کم آبی مواجه نشویم.
کاظم لطفی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان هم با بیان اینکه ذخیره سد سفید رود با ۹۲ میلیون متر مکعب کاهش در مقایسه با پارسال در حال حاضر ۳۳۰ میلیون متر مکعب است گفت : دبی ورودی آب این سد هم از ۹۲ میلیون متر مکعب در ثانیه به ۲۶ متر مکعب کاهش یافته است.

نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به وجود ۳ سد سفیدرود ، شهر بیجار و تاریک در این شهرستان که بخش زیادی از آب آشامیدنی و کشاورزی گیلان را تامین می کند استقرار اداره آب منطقه ای را در رودبار خواستار شد.

منوچهر جمالی با اشاره به تامین آب شهرهای رودبار ، منجیل ، لوشان ، رستم آباد ، توتکابن و ۲۸ روستا از سد دیورش ، تسریع در ساخت این سد را هم خواستار شد.

منبع: صدا و سیما

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه