ساعت هوشمندی که با گرمای بدن شما کار می‌کند!

دوسال پیش، زمانی که شرکت صنایع Matrix در نمایشگاه CES 2016 یک ادعای بزرگ را مطرح کرد تا به امروز راه طولانی طی شده است. آن زمان ماتریکس مدعی شد گجتی به عنوان پاور واچ اورجینال دارای مبدل ترموالکترونیکی اختصاصی انرژی را ساخته است که می‌تواند با استفاده از حرارت ساطع شده از بدن کاربر فعال شود و دمای بدن آنها را نیز کاهش دهد! اما اثبات این ادعا در عمل با محدودیت‌هایی روبرو شد و آنچه که در واقعیت بدست آمد بسیار با ادعای شرکت فاصله داشت. در حقیقت نسل اول این گجت کم و بیش دارای ضعف‌های اساسی بود.

ساعت هوشمندی که با گرمای بدن شما کار می‌کند!

به گزارش هشت دی،دوسال پیش، زمانی که شرکت صنایع Matrix در نمایشگاه CES 2016 یک ادعای بزرگ را مطرح کرد تا به امروز راه طولانی طی شده است. آن زمان ماتریکس مدعی شد گجتی به عنوان پاور واچ اورجینال دارای مبدل ترموالکترونیکی اختصاصی انرژی را ساخته است که می‌تواند با استفاده از حرارت ساطع شده از بدن کاربر فعال شود و دمای بدن آنها را نیز کاهش دهد! اما اثبات این ادعا در عمل با محدودیت‌هایی روبرو شد و آنچه که در واقعیت بدست آمد بسیار با ادعای شرکت فاصله داشت. در حقیقت نسل اول این گجت کم و بیش دارای ضعف‌های اساسی بود.

با این حال صنایع ماتریکس پا پس نگذاشت و امسال در نمایشگاه الکترونیک CES 2018 با دست پر به میان گجت‌باز‌ها آمده است. آنها طی این مدت با کار و تلاش بی وقفه توانسته‌اند نسخه‌ای ارتقا یافته از این ساعت هوشمند را به نمایشگاه برسانند. این گجت به روز شده اکنون می‌تواند با پشتیبانی از انواع گوشی‌های هوشمند و ارتباط بلوتوثی و ارسال و تبادل اطلاعات خود را به عنوان یک ساعت هوشمند واقعی مطرح کند.

PowerWatch X

مشخصات!؟

با این‌حال هنوز نمونه اولیه‌ای که به نمایشگاه آورده  شده، عملکرد خود را در مقابل چشم بازدیدکنندگان به نمایش نگذارده و مشخص نیست مسئولان ماتریکس چه سورپرایزی برای حاضران در نمایشگاه تدارک دیده‌اند. این سکوت عجیب و معنادار در قبال سخت افزار این ساعت هوشمند نیز وجود دارد و کسی نمی‌داند در دل این ساعت هوشمند چه می‌گذرد اما ظاهر آن نسبت به سایر رقبا‌ی هوشمندش، چشم نواز‌تر است و وزنی کمتر از آنچه نشان می‌دهد، در خود دارد که نکته مثبتی برای حمل دائمش بر روی دست کاربر و راحتی استفاده از آن است و می‌تواند یکی از مزایای آن نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند باشد.

در رابطه با شارژ این ساعت هوشمند نیز به مانند اغلب تولید کنندگان، صنایع ماتریکس تلاش خود را برای حل این مشکل کرده و براساس بعضی شایعات و اطلاعات که از پروژ‌های مخفیانه کسب شده، آنها نیز احتمالا از روش‌های استفاده از انرژی خورشیدی و یا شارژ جنبشی بهره گرفته‌اند. البته نباید ادعای دوسال قبل آنها را نیز فراموش کرد، گرمای بدن کاربر!

با اینکه در مورد نرم‌افزار و سخت‌افزار پاور واچ ایکس (شاید خود آنها نیز هنوز نمی‌دانند چه ساخته‌اند که نام ایکس را نهاده‌اند) اطلاعاتی اعلام نشده اما ماتریکس قیمت پیش سفارش آن را اعلام کرده است! قیمت ۲۴۹.۹۹ دلار برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده و انتظارمی‌رود در سه ماهه اول ۲۰۱۸ در بازار عرضه شود (هر چند که در مورد زمان رسمی عرضه آن نیز باز رویکرد سکوت را در پیش گرفته‌اند).

منبع: شهرخبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه