عضو هیئت‌مدیره پایانه صادراتی گل و گیاه کشور:

ایجاد پایانه صادراتی در گیلان موجب عرضه بدون واسطه گل می‌شود

عضو هیئت‌مدیره پایانه صادراتی گل و گیاه کشور بابیان اینکه‌ توانستیم سال گذشته بخشی از مشکلات گلخانه داران را برطرف کنیم گفت: انگیزه کار گرفته‌شده و باید پایانه صادراتی در استان گیلان ایجاد شود تا انگیزه‌شان بیشتر ‌شود تا بتوانیم گل را به‌راحتی و بدون ‌هیچ‌گونه واسطه و ‌دلالی عرضه کنیم.

ایجاد پایانه صادراتی در گیلان موجب عرضه بدون واسطه گل می‌شود

به گزارش هشت دی،خضر ابراهیمی  در نشست خبری بابیان اینکه در استان‌ گیلان حدود ۵۲ هکتار زیرپوشش گلخانه داریم اظهار کرد: این ۵۲ هکتار از جمله گلخانه هایی هستند که بعد از خسارت برف‌های سال ۸۳، ۸۶ و ۹۲ فعلاً در حال کار هستند.

وی افزود: سالانه ۲۲ میلیون شاخه بریده در استان تولید ‌می‌شود و گیلان بسیار بستر مناسبی برای تولید گل است .

عضو هیئت‌مدیره پایانه صادراتی گل و گیاه کشور گفت: فقط چهار یا پنج نوع گل شاخه بریده نمی‌توانیم در استان گیلان تولید کنیم مثل گلایل، مریم، شب بو و میخک که نیازمند هوای گرم‌ و خشک است ولی بقیه گل‌ها بقیه بستر در استان گیلان مناسب است.

ابراهیمی بابیان اینکه قیمت هر شاخه بریده‌ حدود ۳ هزار تومان است گفت: در حدود ۱۴ میلیون گلدان آپارتمانی تولید می‌کنیم که قیمت هر گلدان حدود ۱۵‌ تا ۲۰ هزار تومان است.

وی بابیان اینکه ۲.۳ هکتار زیرپوشش نشاهای فصلی داریم خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ میلیون نشا تولید می‌کنیم که این‌ها به سراسر کشور توزیع می‌شود و گذشته از استان‌های هم‌جوارمان و مصرف داخل استانمان ۴۷۲ هکتار زیرپوشش درخت و درختچه‌های زینتی داریم.

عضو هیئت‌مدیره پایانه صادراتی گل و گیاه کشور با اشاره به اینکه چرا در استان، واحدی تحت عنوان شرکت تعاونی گلخانه‌داران وجود ندارد تصریح کرد: سه برف گذشته در استان موجب از بین رفتن انگیزه فعالین در زمینه گلخانه شد که در کار خود دچار آسیب شدند و متاسفانه حمایت های لازم نیز از آنان نشد.

ابراهیمی بابیان اینکه‌ توانستیم سال گذشته بخشی از مشکلات گلخانه داران را برطرف کنیم بیان کرد: انگیزه کار گرفته‌شده و باید پایانه صادراتی در استان گیلان ایجاد شود تا انگیزه‌شان بیشتر ‌شود تا بتوانیم گل را به‌راحتی و بدون ‌هیچ‌گونه واسطه و ‌دلالی عرضه کنیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه