سرپرست فرمانداری رشت:

غیبت روسای ادارات در جلسات پذیرفتنی نیست/ مسئولان دست از آزار رساندن به کشاورزان بردارند

سرپرست فرمانداری رشت گفت: وقتی ما کشاورزان را اذیت می‌کنیم نباید توقع داشته باشیم آن‌ها پول آبشان را به‌موقع پرداخت کنند.

غیبت روسای ادارات در جلسات پذیرفتنی نیست/ مسئولان دست از آزار رساندن به کشاورزان بردارند

به گزارش ۸دی، سیدمحمد احمدی عصر امروز در جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: امسال منابع آبی شهرستان رشت نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

سرپرست فرمانداری رشت ضمن بررسی علل کاهش منابع آبی این شهرستان عنوان داشت: کاهش نزولات آسمانی و از دست دادن بخشی از ذخیره آب سد سپیدرود از علل بروز این کم آبی است.

احمدی با تاکید بر اینکه حق آب استان گیلان باید توسط حوزه‌های بالادستی سدسپیدرود به طور کامل داده شود تصریح کرد: عدم وجود الگوهای مصرفی مناسب در حوزه آب یکی دیگر از علل بروز کم‌آبی است.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود ابراز داشت: در ایران برای تولید یک کیلوگرم محصول کشاورزی ۳ هزار و ۱۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود که این رقم در جهان کمتر از هزار و ۵۰۰ لیتر است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت ضمن بررسی علل تاکید بر لزوم اجرای طرح تجهیز توسط اداره جهادکشاورزی رشت خاطرنشان کرد: اجرای طرح تجهیز تاثیر به‌سزایی در صرفه جویی آب دارد که بخش عمده آن در زمینه شخم زمستانه انجام می‌شود.

احمدی با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان گفت: وقتی ما کشاورزان را اذیت می‌کنیم نباید توقع داشته باشیم آن‌ها پول آبشان را به‌موقع پرداخت کنند زیرا به طور مثال وقتی کشاورز برای دریافت لوله‌های آب‌رسانی اقدام می‌کند، او را ترور شخصیتی می‌کنیم تا کارش را انجام دهیم.

سرپرست فرمانداری رشت با بیان اینکه تمام مسئولان ذی ربط در حوزه آب می‌بایست برای خدمات رسانی آماده باشند اظهار داشت: تمام دارایی کشاورز محصولاتش است و با این محصول می‌خواهد سالی حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان درآمد کسب کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت رسیدگی به وضعیت معیشتی کشاورزان شهرستان رشت را اولویت کار مسئولان دانست و خاطرنشان کرد: کارگروه تخصصی کشاورزی برای رسیدگی به این امر تشکیل می‌شود.

احمدی با اعلام اینکه ۸۶ درصد از بارش‌های استان گیلان در فصل غیرضروری صورت می‌گیرد ابراز داشت: باید باران استان گیلان را به‌خوبی مدیریت کنیم تا از ظرفیت آن بهره‌مند شویم و مدیریت ما است که مضر بودن یا مفید بودن بارش‌ها را تعیین می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان باید چکمه پوشیده و از نزدیک مشکلات کشاورزان را بررسی کنند خاطرنشان کرد: روسای ادارات شهرستان رشت موظف هستند تا در جلسات شرکت کنند و این پذیرفته نیست که معاونشان را به جلسه بفرستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به وجود ۱۴۴ ایستگاه پمپاژ در سطح شهرستان رشت تصریح کرد: وجود این ایستگاه‌های پمپاژ آب ظرفیت بزرگی برای شهرستان رشت است و باید با استفاده از این ظرفیت اقدامات موثری انجام داد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه