ارتش یمن دومین جنگنده ائتلاف عربی را سرنگون کرد

شبکه المسیره یمن بامداد دوشنبه اعلام کرد: دومین هواپیمای جنگنده متعلق به ائتلاف عربی را با موشک زمین به هوا در آسمان صنعا سرنگون کرده است.

ارتش یمن دومین جنگنده ائتلاف عربی را سرنگون کرد

به گزارش هشت دی، دومین هواپیمای سرنگون شده در ۲۴ ساعت گذشته در آسمان صنعا پایتخت یمن، از نوع «اف ۱۵» بوده است.
این عملیات پس از آن صورت می گیرد که شبکه خبری المسیره، شامگاه یکشنبه اعلام کرد: پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک جنگنده عربستانی از نوع « تورنادو» را در آسمان شهرستان «کتاف» از توابع استان صعده در شمال غرب یمن سرنگون کرده است.
«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی سنگین ائتلاف در ۲۴ ساعت گذشته، با رد اظهارات مقام های انصارالله یمن مدعی شد: جنگنده نیروی هوایی عربستان به دلیل نقص فنی سقوط کرده است و خلبانان آن آسیبی ندیده اند.
سرتیپ خلبان «ابراهیم الشامی» فرمانده نیروی هوایی پیشتر به نیروهای ائتلاف هشدار داد که توان دفاعی هوایی یمن را دست کم نگیرند، چرا که معادله در روزهای آینده به خواست خداوند به سود نیروهای یمنی تغییر خواهد کرد.
از سوی دیگر، براساس گزارش رسانه جنگ گروه انصار الله یمن، ارتش و کمیته های مردمی این کشور در سال گذشته میلادی، یکهزار و ۵۶۹ تجهیزات نظامی ائتلاف عربی را منهدم و پدافند ضد هوایی یمنی ها نیز ۲۹ جنگنده را سرنگون کرده است .
ارتش و کمیته های مردمی یمن در سال گذشته میلادی، همچنین، ۴۵ بار خاک سعودی را هدف حملات موشکی قرار داده است.
براساس گزارش گروه انصارالله یمن، از مجموع ۲۹ جنگنده سرنگون شده ائتلاف عربی، دو جنگنده از نوع اف ۱۶، ۱۵ هواپیمای تایفون، ۱۹ هواپیمای بدون سرنشین و سه هواپیما نیز از انواع دیگری بوده است.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) به بهانه حمایت از «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن، تجاوز نظامی به این کشور را آغاز کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه