درگیری روسیه با آمریکا در اکراین بهترین فرصت برای ماست

درگیری های روسیه با امریکا یک فرصت نابی است برای سیاستمداران کشورمان که خدا برای ما مهیا کرده است.

درگیری روسیه با آمریکا در اکراین بهترین فرصت برای ماست

به گزارش ۸دی نیوز دکتر مظفر نامدار در گفتگو با پایگاه فرهنگی سراج ضمن اشاره به مذاکرات ژنو و عدم اعتماد به طرف غربی گفت: هنوز جوهر پیمان و توافقنامه خشک نشده بود که آمریکایی ها زیر توافق زدند. همین چند روز پیش هم رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد که خواسته های ما فقط مسائل هسته ای ایران نیست و اسم موشک های بالستیک ما را هم آورد. آمریکایی ها در این توافقنامه برای چندمین بار ثابت کردند که قابل اعتماد نیستند.

این استاد برجسته دانشگاه در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون قابل اعتماد نبودن آمریکا گفت: همان طور که حضرت آقا گفته بودند، این مذاکرات ثابت کرد که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند. این مذاکرات این جمله آقا را اثبات کرد.
دکتر نامدار در ادامه با اشاره به خواسته های غرب افزود: جریان اینها با ما فقط جریان هسته ای ما نیست. الان قضیه موشک های بالستیک را مطرح می کنند. فناوری موشک های بالستیک ما خلاف موشک های دوربرد است که قابل رهگیری و حتی انحراف است. فناوری ای که هم اکنون در موشک های بالستیک به آن دست یافته ایم به شکلی است که موشک پس از شلیک از مبدا به شکل خود کنترلی هدایت شده و پس از خروج از جو به شکل عمود بر سر هدف فرود می آید و همین موضوع سبب جلوگیری از ردیابی این نوع موشک ها می شود. آمریکایی ها چون توان مقابله با این نوع از فناوری موشکی را ندارند،الان سر میز مذاکرات پای این فناوری را هم به میان کشیده اند. علت حساسیت اینها روی موشک های بالستیک هم بر اساس همین فناوری است.
دکتر نامدار در ادامه افزود: این قدرت ماست. این ها همه از برکت انقلاب اسلامی است. و این موضوع و این توانایی های برخواسته از انقلاب اسلامی اگر در دنیا برای ملت ها و دولت های دنیا الگو بشود، قطعا برای غربی ها قابل تحمل نیست.

نامدار در ادامه با اشاره به موفقیت سیاست ایران در سوریه گفت: یک نمونه اش همین سوریه است. سیاست ایران در سوریه نتیجه داد و غربی ها با همه توانشان در آنجا کاری از پیش نبردند. همین الان هم قضایای مربوط به اکراین برخواسته از سوریه است. یکی از دلایل درگیرکردن روسها در اکراین همین قضیه سوریه است. درگیر کردن روسها در اکراین، انتقامی است که غربیها می خواهند بابت همراهی روسیه و ایران در قضیه سوریه، از روسها بگیرند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه های کشور در ادامه با اشاره به فضای به وجود آمده در اکراین گفت: الان درگیری روسیه با آمریکا و غربی ها در اکراین بهترین فرصت برای ما و سیاستمداران ماست. این درگیری یک فرصت نابی است که خدا برای ما مهیا کرده است. روسها تهدید کرده اند که به زودی پایه پولی خود را از دلار تغییر خواهند داد. اگر این اتفاق بیفتد قطعا بیشترین میزان فشار و تهدید اقتصادی بر ما رفع خواهد شد. تغییر این پایه پولی بهترین فرصت برای ماست. اگر این اتفاق بیفتد بسیاری از پولهای ما که در
خارج بلوکه شده اند، امکان تغییر و نیز انتقال به ایران را خواهند یافت.

دکتر نامدار در انتهای این گفتگو با اشاره به وضعیت فعلی اکراین گفت: اگر فضا به همین شکل ادامه یابد، قطعا شاهد تجزیه اکراین خواهیم بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه