رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا خبر داد

صادرات بیش از ۷ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز آستارا به آذربایجان

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از صادرات هفت‌هزار و ۲۵۵ قطعه ماهی زینتی به ارزش حدود چهار هزار دلار از مرز زمینی این شهرستان به جمهوری آذربایجان خبر داد.

صادرات بیش از ۷ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز آستارا به آذربایجان

به گزارش هشت دی، بهرام پورضرب در آستارا اظهار کرد: هفت‌هزار و ۲۵۵ قطعه ماهی زینتی آب‌های شیرین تولید شرکتی در تهران با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی این شهرستان و رعایت شرایط قرنطینه به جمهوری آذربایجان صادر شد.

وی ارزش دلاری این مقدار ماهی زینتی صادرشده را حدود چهار هزار دلار دانست و تصریح کرد: صدور تمام مجوزهای لازم محموله صادراتی مذکور از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان تهران با هدف تأمین بخشی از مواد غذایی موردنیاز کشور هدف انجام شده است.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا، پیش از نیز ۶۲۸ تن پنیر خامه‌ای، ۱۵۴ کیلوگرم خامه‌پاکتی، ۱۴۴ تن ماهی قزل‌آلا، ۱۶۳ تن شیر خشک و سه رأس اسب از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای فدراسیون روسیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

 پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای همسایه منوط به داشتن گواهی‌نامه معتبر از سوی سازمان دامپزشکی است و تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی به‌صورت لحظه‌ای ثبت می‌شوند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه