ضرغامی در رشت:

بسیاری از رسانه های دولتی و حکومتی بودجه ها را هدر می دهند/ دولت باید روی شبکه ملی اطلاعات مانور می داد

عضوشورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه رفتار قلدرانه امروز مدیرعامل تلگرام در مقابل درخواست ایران حهت مسدود ساختن برخی کانال های معاند و آشوب ساز نشان می دهد که این نرم افزار با هدف و برنامه ای خاص داخل کشور نفوذ پیدا کرده است، گفت: این موضوع باید درس عبرتی برای نهادها و سازمان های مربوطه باشد.

بسیاری از رسانه های دولتی و حکومتی بودجه ها را هدر می دهند/ دولت باید روی شبکه ملی اطلاعات مانور می داد

به گزارش خبرنگار ۸دی سید عزت الله ضرغامی شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی مطبوعات با موضوع مفاسد اقتصادی در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی گیلان، اظهار کرد: خبرنگار بودن و کار رسانه ای به معنای شغل نیست بلکه به آرمان و اعتقاد و عشق خاصی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه دیوار خبرنگاران‌ از بقیه کوتاه تر است و این قشر مظلوم است، بیان کرد:  عشق، علاقه، آرمان و اعتقاد راسخ باعث ثبات قدم و استوار بودن افراد رسانه ای در این مسیر می شود.

**خبر باید توسط مخاطب به دور از پارازیت دریافت شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وظیفه اصحاب رسانه انتقال پیام و خبر  توسط یک‌فرد رسانه ای به مخاطب خاص یا عام است و ارتباط موفق به ارتباطی می گویند که پیام‌فرستنده توسط مخاطب جذب شود.

ضرغامی با بیان اینکه پیامی مؤثر است که  بر اساس هدف آن موجب تغییر رفتار مثبت در مخاطب شود، افزود: امروز بسیاری از بودجه ها، اعتبارات وکارهای سطحی، شعاری و تبلیغاتی در جهت انتقال پیام به معنای واقعی نیست زیرا خبر باید توسط مخاطب به دور از پارازیت جذب و دریافت شود.

وی با بیان اینکه کوتاه یا بلند بودن پیام مهم نیست و مهم نتیجه پیام است، گفت: گاهی یک پیام کوتاه و حساب شده یک‌اثر گذاری بیشتر از یک سخنرانی طولانی دارد پیامی مثبت است که باعث تغییر رفتار و نگرش شود و پیامی که نتیجه خنثی یا نتیحه عکس داشته باشد پیام مثبتی نیست.

**کار رسانه کارمندی و رفع تکلیفی نیست

عضو شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر اینکه کار رسانه ای کار کارمندی و برای رفع تکلیف نیست، افزود: بسیاری از رسانه های دولتی و حکومتی که از بودجه بیت المال فعالیت می کنند و به صورت کارمندی کار می کنند، بودجه ها را هدر می دهند و منابع را صرف می کنند و کار آنها بدون جذب یا با نتبجه عکس حاصل می شود.

ضرغامی با بیان اینکه بیان نامناسب موجب تغییر نگاه مخاطب نسبت به مسائل می شود، افزود: تذکری به موقع و مناسب و محترمانه توسط یک فرد نتیجه ای  بسیار مناسب دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت مسئله ساختارشکنی که عده ای در این مسیر دچار رعشه می شوند، بیان کرد: کار رسانه ای خوب است که ساختار شکنی به دنبال داشته باشد و دچار تحول شود.

وی با بیان اینکه اهانت به مقدسات و مسئولان کشوری ساختار شکنی نیست، گفت: ساختارشکنی محتوای مثبت به همراه دارد نه منفی و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری دگر اندیشی چیز خوب و مثبتی است و همه انسان ها نسبت به هم دگر اندیش و متفاوت اند.

ضرغامی با اشاره به سختی مسئله فتنه گفت: سختی فتنه در این است که در گرد و غبار فتنه خواصی که مورد احترام و اقتدای مردم بودند از مسیر خارج می شوند و دچار انحراف می شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ساختار های کلیشه ای را باید بهم ریخت و بر اساس قانون اساسی ساختار شکنی و آزادی بیان و اعتراض حق مردم است.

ضرغامی با اشاره به اغتشاشات این روزها ابراز کرد: اجتهاد رسانه را باید بر عهده اهل رسانه گذاشت زیرا سکوت راه را برای دشمن باز می کند.

عضوشورای عالی فضای مجازی با اشاره به فیلترینگ تلگرام گفت: مخالف طبقه بندی اطلاعاتی و امنیتی نیستم ولی اشکالی پیش آمد که در زمان غفلت وزارت ارتباطات، تلگرام به عنوان یک نرم‌افزار اجتماعی با ۴۰میلیون مخاطب در بین مردم جا افتاد.

**رفتار قلدرانه مدیرعامل تلگرام نشانه هدف و برنامه خاص این نرم افزار در داخل کشور است

ضرغامی افزود: رفتار قلدرانه امروز مدیرعامل تلگرام در مقابل درخواست ایران حهت مسدود ساختن برخی کانال های معاند و آشوب ساز نشان می دهد که این نرم افزار با هدف و برنامه ای خاص داخل کشور نفوذ پیدا کرده است و این موضوع باید درس عبرتی برای نهادها و سازمان های مربوطه باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دولت می بایست روی شبکه ملی اطلاعات مانور می داد و فعالیت های اقتصادی مردم را بر این پایه برنامه ریزی می کرد، گفت: باید بگونه ای مدیریت شود که کسب و کار اقتصادی مردم دچار ضرر نشود و با پیام رسان داخلی پشتیبانی می کردند.

وی با اشاره به تبلیغات منفی مبنی بر شنود و نظارت بر پیام های شبکه اجتماعی داخلی، گفت: از رییس جمهور درخواست می کنم همانطور که با صراحت و با مصداق پیامبر شنود نداشت مستقیما از وزارت اطلاعات بخواهد در کارهای امنیتی شنود به حداقل ها برسد.

عضو شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: بر اساس قاعده و قانون شهروندی باید به مردم قول و اطمینان بدهند که پیام رسان داخلی از اطلاعات شخصی مردم حفظ شود.

وی تصریح کرد: اگر بنا به بازخوانی پیام ها و اطلاعات بود جلوی کانال های که مخالف نظام و مقدسات هستند گرفته می شد.

ضرغامی با اشاره به خدمات نیروی انتظامی، بیان کرد: رویکرد این دوره ناجا با توحه به تجربه گذشته و با توجه به افکار عمومی با سعه صدر در مقابل اهانت ها و سنگ پراکنی با آرامش رفتار کردند تا نظام‌آسیب نبیند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه