جامعه فرهنگی براساس آموزه‌های دینی شخصیت می‌یابد

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه جامعه فرهنگی براساس آموزه‌های دینی شخصیت می‌یابد، افزود: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، علما و مدارس در ترویج آموزه‌های دینی نقش دارند.

جامعه فرهنگی براساس آموزه‌های دینی شخصیت می‌یابد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله رمضانی گیلانی در یادواره ۲۷ شهید مسجد هاشمی رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بود و علاوه بر این‌ در حوزه سیاسی، اقتصادی و حماسی نیز مورد توجه بود.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی را مطرح می‌کنیم مقصود فرهنگ دینی است، افزود: اسلامیت از ارکان نظام بوده و رهبری و ملت نیز دو رکن دیگر نظام هستند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیش از ۹۹درصد مردم در پذیرش قانون اساسی انقلاب اسلامی حاضر شدند، گفت: اسلام، رهبری و ملت در انقلاب اسلامی و استمرار آن نقش داشتند.

آیت‌الله رمضانی‌گیلانی با اشاره به ۲۰۰ تعریف از فرهنگ، خاطرنشان کرد: هرکس دیدگاهی در حوزه فرهنگی دارد و مجموعه آداب، رسوم و سنن که به جامعه شخصیت می‌دهد به آن فرهنگ می‌گویند.

وی تصریح کرد: باید سهم دین در فرهنگ انقلاب اسلامی را رصد کنیم و بایید بدانیم که دین در تمام فضای زندگی انسان می‌تواند نقش داشته باشد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تأکید بر اینکه نگاه به دین یک نگاه سکولار نیست، خاطرنشان کرد: دین فقط در حوزه فردی و شخصی نیست و دین رابطه فرد با خدا، اجتماع و خانواده را تصحیح می‌کند.

آیت‌الله رمضانی‌گیلانی با اشاره به اینکه دین آثاری دارد که در فرد و جامعه نمایان می‌شود، گفت: قرآن به نظام خانواده اصالت می‌دهد.

وی با تصریح بر اینکه، عمده وظایف پیامبران آشنا کردن ملت با حقایق دین بود، گفت: دین امر تحمیلی نیست و انسان حق را بر باطل ترجیح می‌دهد.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: نظام استکباری در تمام تاریخ وجود داشت ولی نوع استعمارها و استثمارها در تاریخ متفاوت بوده است.

آیت‌الله رمضانی‌گیلانی تصریح کرد: نقش دین در مسائل فرهنگی پر رنگ است و نقش شهدا نیز در حفظ و استمرار انقلاب خیلی برجسته است.

وی با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک، گفت: بعد از دستورات در این نامه و در انتهای آن دعا می فرمایند که ای مالک خداوند شهادت را در این مسیر نصیب من و شما کند.

نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه جامعه فرهنگی براساس آموزه‌های دینی شخصیت می‌یابد، افزود: حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، علما و مدارس در ترویج آموزه‌های دینی نقش دارند.

آیت‌الله رمضانی‌گیلانی با بیان اینکه عالم دینی باید متدین بوده و فهم عمیق از دین داشته باشد، اظهار کرد: آرامش، امنیت، عشق به زندگی و نشاط ثمره دین است.

وی با اشاره به تلاش غرب برای بازگشت به اخلاق، گفت: غرب به دنبال بازگشت به اخلاق است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ با تصریح بر اسلامی شدن علوم انسانی، گفت: علوم انسانی همانند تنگه احد است که باید فتح شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه