ادامه کاهش قیمت مرغ در بازار

یک مقام مسئول گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا، پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت مرغ تا پایان ماه ادامه یابد.

ادامه کاهش قیمت مرغ در بازار

به گزارش ۸دی، محمد علی کمالی سروستانی مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، از کاهش ۱۵۰ تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۶ هزار و ۶۵۰ و خرده فروشی ۷ هزار و ۴۵۰ تومان است.

وی افزود: اکنون هر کیلو ذرت با نرخ ۱۰۴۵ و کنجاله سویا ۱۸۶۵ تومان به مرغداران عرضه می شود که نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۱۵ و ۱۰ تومان کاهش یافته است.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه ذرت و کنجاله سویا ۶۵ درصد هزینه تمام شده را تشکیل می دهد، بیان کرد: براین اساس قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده ۵ هزار و ۲۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۸ هزار و ۱۰۰ تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که روند کاهشی قیمت مرغ تا پایان ماه ادامه یابد.

وی ادامه داد: اکنون مرغداران مشغول به خالی کردن سالن های خود و جوجه ریزی برای ایام عید هستند که انتظار می رود وضعیت بازار بهبود یابد تا تولیدکنندگان به نقطه سر به سر برسند.

کمالی سروستانی در پاسخ به این سوال که احتمال افزایش قیمت مرغ به نرخ واقعی خود در بازار وجود دارد، تصریح کرد: تحقق این امر تحت تاثیر عوامل مختلفی نظیر ذخایر جوجه و سایر نهاده ها نظیر ذرت و کنجاله شرکت پشتیبانی امور دام است.

بر این اساس؛ اکنون نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر ۶ هزار و ۴۰۰، ران مرغ بدون کمر ۷ هزار و ۴۰۰، سینه با کتف ۱۳ هزار، سینه بدون کتف ۱۴ هزار و فیله مرغ ۱۶ هزار تومان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه