کی‌روش و ماجرای توافقش با تیم آفریقایی

کارلوس کی‌روش قبل از جام جهانی‌ برزیل با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال ایران به مشکل خورد. مشکل هم از جایی شروع شد که تیم ملی لباس نداشت و مشکلات به اوج رسیده بود.

کی‌روش و ماجرای توافقش با تیم آفریقایی

به گزارش ۸دی، روزنامه خبرورزشی نوشت: پول نبود و اردوهای تیم ملی هم یکی‌یکی لغو می‌شد. کی‌روش تصمیم گرفت از تیم ملی جدا شود و در این بین فدراسیون فوتبال الجزایر به او پیشنهادی جدی داد. محمد رائورائوا رئیس سابق فدراسیون این کشور کسی بود که خبر توافق با کی‌روش را فاش کرد. او در تازه‌ترین مصاحبه خود گفت‌: «قبل از جام جهانی‌ برزیل و پس از استعفای گارکف، با کی‌روش توافق کردیم تا سرمربی الجزایر شود. همراه با ولید سادی یکی از اعضای فدراسیون در لیسبون با کی‌روش ملاقات کردیم و با او به توافق رسیدم. قرار شد چند هفته بعد او به الجزایر سفر کند و قرارداد ببندیم ولی کی‌روش سرانجام در تیم ملی ایران باقی ماند.»

اما این تمام اخباری نیست که درباره آن اتفاق فاش شده است. یکی از نزدیکان تیم ملی در این‌باره اطلاعاتی می‌دهد که جالب است. او می‌گوید: «کی‌روش در آن زمان با الجزایر خیلی مذاکره داشت چون رئیس فدراسیون فوتبال این کشور از دوستان نزدیک او بود. کارلوس کلاً با الجزایری‌ها خوب است و همین حالا هم می‌بیند که به راحتی بازی با این تیم را فیکس کرده است. دقیقاً یادمان هست. رئیس فدراسیون فوتبال الجزایر قرارداد را برای کی‌روش ایمیل کرد و حتی نوشته بود رقم قرارداد را هرقدر دوست داری، بنویس و ما بدون هیچ مشکلی آن را امضا می‌کنیم.» کی‌روش گویا این ایمیل را به نزدیکانش نشان داده بود و تأکید داشت همین حالا اگر بخواهد تیم ملی را ترک کند، پیشنهاد دارد و می‌تواند به تیمی برود که در جام جهانی‌ حاضر است. پس از این پیشنهاد و البته پیشنهادات دیگری که بود، کفاشیان تلاش کرد تا مشکلات را به حداقل برساند. هرچند او در حل کامل مشکلات موفق نبود ولی به هر حال کار طوری پیش رفت که کی‌روش تصمیم گرفت با وجود توافق با الجزایری‌ها در تیم ملی بماند. البته در آن زمان بازیکنان تیم ملی هم نقش زیادی در حفظ کی‌روش در تیم ملی داشتند.
الجزایر البته بدون کارلوس هم در برزیل موفق بود. آن‌ها توانستند همراه با بلژیک از گروه‌شان صعود کنند و در آن مرحله به تیم ملی آلمان دو بر یک ببازند. الجزایر برابر قهرمان جام جهانی‌ هم فوق‌‌العاده بازی کرد و حتی می‌توانست برنده باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه