سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی:

تأثیر ۳۰ درصدی فیلترینگ بر رکود مشاغل فضای مجازی/ در ایجاد شبکه ملی اطلاعات تعلل شده است

عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه فیلترینگ حدود ۱۵ تا۳۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی را ضعیف کرده است، گفت: این آمار متغیر است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند شرایط بدتری برای مشاغل فضای مجازی ایجاد می شود.

تأثیر ۳۰ درصدی فیلترینگ بر رکود مشاغل فضای مجازی/ در ایجاد شبکه ملی اطلاعات تعلل شده است

رضا الفت نسب در گفت وگو با خبرنگار ۸دی با اشاره به تاثیر فیلترینگ برخی پیام رسان ها و اختلالات اینترنتی بر روی کسب و کارهای اینچنینی، اظهار کرد: اتفاقات اخیر و کاهش سرعت اینترنت روی سایت ها و کسب و کار های فضای مجازی که به صورت رسمی از طریق بستر اینترنت درآمد زایی دارند تاثیر منفی گذاشته است.

وی با بیان اینکه فیلترینگ حدود ۱۵ تا۳۰ درصد کسب و کارهای اینترنتی را ضعیف کرده است، گفت: این آمار متغیر است و اگر به همین منوال ادامه پیدا کند شرایط بدتری برای مشاغل فضای مجازی ایجاد می شود.

**اگر قرار بود تلگرام فیلتر شود نباید شرایط ورود ۴۰ میلیون ایرانی به این شبکه فراهم می شد

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی تصریح کرد: تلگرام و در کنار آن اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی هستند که در کشور از گستره فراوانی برخوردار هستند و قطعا فیلترینگ این شبکه های مجازی روی کسب و کاری که در مجموعه ها عرضه می شد تاثیر بسزایی دارد.

الفت نسب با بیان اینکه شاغلین شبکه اجتماعی تلگرام اکثر مشتریان خود را از دست داده اند، بیان کرد: استفاده مشتریان از vpn در کنار پایین بودن سرعت اینترنت مشکلات مربوط در این زمینه را حل نمی کند.

وی با بیان اینکه اگر قرار بود تلگرام روزی فیلتر شود نباید از اول مسئولین شرایطی ایجاد می کردند که ۴۰میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی شوند و کسب و کار ایجاد کنند، افزود: باید پیش از فیلترینگ تلگرام با هر استنباط و دلایلی مبنی بر کانال های معاند و عدم همکاری تلگرام، فکری به حال مشاغل فضای مجازی کنند.

**وقتی شغلی ایجاد نمی کنند نباید جلوی مشاغل را بگیرند

عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی با اشاره به لزوم رعایت اصول امنیتی، افزود: رعایت مباحث امنیتی امری قابل قبول است ولی با مدیریت بهتر می توانستند جلوی این مشکلات را بگیرند زیرا وقتی شغلی ایجاد نمی کنند حداقل نباید جلوی مشاغل را بگیرند.

الفت نسب با بیان اینکه در صورتی که این مشکل حل نشود می بایست به دنبال نسخه های دیگری بود، گفت: این روزها به کسانی که در شبکه های فیلتر شده فعالیت می کنند پیشنهاد فعالیت‌ در شبکه های اجتماعی داخلی را داده ام.

وی تصریح کرد: این افراد بهتر است محصولات خود را در شبکه های داخلی عرضه کنند و هرچه زودتر خودشان را به روز کنند و سرویس های خود را پس از خروج از فیلتر در شبکه های داخلی نیز ارائه کنند.

**در ایجاد شبکه ملی اطلاعات تعلل شده است

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات و با بیان اینکه در این زمینه تعلل شده است، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر این موارد تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه کسانی که به صورت رسمی در فضای اینترنتی کسب و کار و فعالیت دارند اگر در شبکه ملی اطلاعات باشند دچار مشکل و اختلال نمی شوند، افزود: به دلیل عدم رعایت این نکته امروز دچار مشکل شدیم و به همین دلیل نیاز به سرمایه گذار در حوزه الکترونیک داریم.

** در ۱۰سال آینده ۷۰درصد خرده فروشی های عام تبدیل به خرید آنلاین می شود

الفت نسب افزود: امروز کسب و کار اینترنتی تبدیل به یکی از پایه های اصلی زندگی جوامع شده است و برخی از مردم حتی خرید روزانه نان و آب خود را از این طریق سفارش و انجام می دهند.

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی با تاکید بر کسب و کار اینترنتی به عنوان یکی از پایه های اقتصادی، اضافه کرد: بدون شک در ۱۰سال آینده شاید نزدیک به ۷۰درصد خرده فروشی های عام تبدیل به خرید آنلاین می شود و از الان در این ارتباط می بایست تدابیری برای مشکلات احتمالی اندیشید تا کسب و کار مردم دچار اختلال نشود.

**فعالیت ۳۵ هزار کسب و کار اینترنتی با مجوز

وی درباره تعداد کسب و کارهای اینترنتی که دارای وبسایت و مجوز های اولیه و نماد اعتماد هستند، گفت: حدود ۳۵هزار کسب و کار با درآمدهای متفاوت در حال فعالیت هستند و از حجم کل خرید و فروش های سال گذشته در کشور تقریبا یک درصد به صورت آنلاین بوده است که بزرگ نشدن بازار کسب و کار باعث شده است که کسب و کارها هنوز جهت برند سازی هزینه کنند.

الفت نسب در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم مشکلات اینترنتی زودتر حل شود زیرا باعث کوچک شدن و یا افت بازار آنلاین می شود و مشکلات مربوطه که موجب نگرانی مردم شده است حل شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
با کارگردانی اغتشاشات اخیر و نقش تلگرام باید گفت با تعلل در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خیانت شده است، زیرا نتایج بعضی کوتاهی و تعلل ها خیانت باز است!
در حاشیه