تور ملی ضد جنگ در انگلیس به راه می‌افتد

کارزار ضدجنگ در انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد طی دو ماه آینده، تور ضد جنگ را در سراسر انگلیس راه می‌اندازد.

تور ملی ضد جنگ در انگلیس به راه می‌افتد

به گزارش هشت دی،به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ کارزار ضد جنگ (Stop the War) اعلام کرد دو ماه آینده، تور ضد جنگرا در سراسر انگلیس راه می‌اندازد.

کارزار ضدجنگ در انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد چهار روز مانده به آغاز سال نو میلادی، رییس جمهور آمریکا با تهدید هسته‌ای کره شمالی و حملات به فلسطینیان، بر تنش‌های جهانی افزود و نشان داد در دوران حضورش در کاخ سفید، نظامی گرایی را دنبال خواهد کرد.

این کارزار افزوده است به همراه دیگر سازمان‌های صلح طلب درصدد است در صورت سفر رئیس جمهور آمریکا به لندن علیه وی تظاهرات برگزار کند.

در بیانیه کارزار ضد جنگ آمده است با ادامه درگیری‌ها در غرب آسیا از جمله در سوریه و یمن، جنگ و ترور در افغانستان، راهبرد ایران هراسی آمریکا، جنگ در کنگو و تهدید جنگ در اقیانوس آرام، جهان در سال جاری میلادی، به محلی خطرناک مبدل شده است.

براساس بیانیه کارزار ضد جنگ، این تور در شهر‌های سراسر انگلیس، برنامه‌ها و مناسبت‌های فراوانی برگزار خواهد کرد تا نیاز به دولتی ضد جنگ را در این کشور، به گوش همگان برساند.

در این بیانیه آمده است اگرچه موضوع اصلی در این تور، مخالفت با جنگ است، مواردی همچون خطر اسلام هراسی، سیاست‌های دونالد ترامپ و مخالفت با سفر احتمالی وی به انگلیس در ماه آینده میلادی نیز با شهروندان انگلیسی در میان گذاشته خواهد شد.

در بیانیه کارزار ضد جنگ آمده است هدف از این تور، گسترش مخالفت‌ها با جنگ، افزایش هواداران سازمان‌های صلح طلب، تاکید بر ضرورت سیاست خارجی نوین در انگلیس و نمایش ناکامی دولت انگلیس در جنگ هایش است.

در این تور، شماری از هنرمندان و چهره‌های مشهور انگلیسی همچون برایان اینو (Brian Eno)، موسیقی‌دان، تنظیم‌کننده، تهیه‌کننده، خواننده و هنرمند تجسمی انگلیسی گری یانگ (Gary Younge) خبرنگار، تهیه کننده و نویسنده ضدجنگ و صفیه خان، فعال ضد جنگ انگلیسی برای مردم سخنرانی خواهند کرد.

کارزار ضد جنگ در ادامه این بیانیه نوشته است این تور، نوعی رزمایش تظاهرات علیه سفر احتمالی رئیس جمهور آمریکا به لندن نیز به شمار می‌رود.

پس از اینکه نخست وزیر انگلیس به عنوان نخستین مقام خارجی برای دیدار ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا رفت و وی به انگلیس دعوت شد ده‌ها هزار نفر با امضای تومار و برگزاری تظاهرات گسترده در انگلیس لغو سفر وی را خواستار شدند و تهدید کردند در صورت سفر وی به انگلیس بزرگترین تظاهرات ضد یک رئیس جمهور را در لندن به راه خواهند انداخت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه