در خطبه های نماز جمعه شهرستان های گیلان مطرح شد:

اعترافات بازداشت شدگان از تلاش برای ایجاد فتنه ای بزرگ حکایت دارد/ مدیریت اشرافی بر ادارات ما حاکم است

ائمه جمعه گیلان بر وحدت و همدلی مردم در دفاع از آرمان های انقلاب تأکید کردند و خواستار رسیدگی مسئولان به مطالبات اقتصادی مردم شدند.

اعترافات بازداشت شدگان از تلاش برای ایجاد فتنه ای بزرگ حکایت دارد/ مدیریت اشرافی بر ادارات ما حاکم است

به گزارش ۸دی، نماز جمعه امروز ۱۵ دی با حضور مردم و مسئولان در سراسر گیلان برگزار شد، مشروح خطبه های نماز جمعه در شهرهای استان گیلان به شرح زیر است:

امام جمعه موقت رشت:

اعترافات بازداشت شدگان از ایجاد فتنه ای بزرگ حکایت دارد/ ملت ایران با بصیرت و ولایت فتنه ها را سرنگون کردند

به گزارش خبرنگار «دیارباران» حجت السلام غلامرضا شفیعی زاده ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر رشت با اشاره به اغتشاشات اخیر با بیان اینکه مسئله فتنه زیادی دارد، اظهار کرد: حاصل انحرافات تاریخی در طول تاریخ بی بصیرتی عده ای به ویژه خواص است.

وی با بیان ویژگی ها و شاخص های بصیرت بیان کرد: با بصیرت کسی است که درست بشنود و بیاندیشد و از آنچه می بیند و می شنود و مشاهده می کند عبرت بگیرد.

امام جمعه موقت رشت تصریح کرد: بصیرت یعنی نگاه عمیق نسبت به حوادث پیرامون و مشاهده نشانه ها و علایم برای رسیدن به حق و واقعیت که منجر به تشخیص حق از باطل و واکنش مناسب نسبت به مسائل است.

شفیعی زاده با بیان اینکه بصیرت و ولایت عامل رفع مشکلات است، گفت: جوامع بشری درگیری فتنه ها و مشکلات است.

وی افزود: انقلاب اسلامی از اول انقلاب تاکنون درگیر بیش از ۲۰فتنه بوده است اما ملت ایران با بصیرت و ولایت فتنه ها را سرنگون کردند.

امام جمعه موقت رشت اظهار کرد: کسی که در گزینش انتخاب مناسبی نداشته باشد به خدا، پیامبر و مسلمنان خیانت کرده است.

وی با اشاره به آشفتگی های شب های اخیر و در ارتباط با بازداشت شدگان بیان داشت: اعترافات کلی این افراد حکایت از آن دارد که بنا بود در سال ۹۷ یا ۹۸ یک فتنه بزرگ رقم بخورد و این فتنه زودرس بوده است.

 

امام جمعه فومن:

مدیریت اشرافی بر ادارات ما حاکم است/ ملت با وجود مشکلات اقتصادی حامی انقلاب هستند

به گزارش بهجت خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین صفوی امام جمعه فومن ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان در رابطه با حضور مردم فومن در راهپیمایی حمایت از انقلاب اسلامی در صبح امروز، اظهار کرد: مردم فومن با حضور خود از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب که شهدای بسیاری برای دفاع از آن جانفشانی کرده اند، دفاع کردند.

وی با با اشاره به اغتشاشات اخیر عده ای آشوب گر از عملکرد ماموران نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: مدیریت اشرافی که چند سال است بر ادارات ما حاکم است.

امام جمعه فومن تصریح کرد: آقازادگی از درد های جامعه ما شده است، بوروکراسی اداری، کاخ نشینی، تجمل گرائی مسئولین اینها همه از امراضی است که موجب ناامیدی ملت و باعث تاثیر منفی در برخی افراد می شود و  در این جریانات برخی از موسسات مالی پول مردم را نمی دهند.

صفوی با بیان اینکه عده ای با روابط خاص میلیاردها وام می گیرند، گفت: اما برخی از جوانان نمی توانند یک وام ازدواج بگیرند و این یک درد است که مدیران میلیاردی ببرند و عده ای ناتوان باشند اینها به انقلاب ما آسیب می زند.

وی در ادامه با بیان اینکه مداخله خارجی را در این آشوب ها به صراحت می بینیم، گفت: آمریکا جنایتکار که ابتدا مردم ایران را تروریست و وحشی می نامید اما امروز طرفدار ملت شده است، شما جنایات اینها را ببینید در منطقه که چشم خود را به همه جنایات اسرائیل و عربستان بسته اند.

امام جمعه فومن گفت: مقام معظم رهبری بعد از شکست داعش فرمودند که اینها درصدد توطئه دیگری هستند لذا باید بدانیم اینها باز ادامه می دهند چون با اسلامیت و جمهوریت ما مخالف هستند و از اقتدار ایران و عظمت اسلام وحشت دارند.

وی با اشاره به کشته شدن مردم مظلوم توسط اغتشاشگران با بیان اینکه آن پدر و پسر ۱۴ ساله که در درود کشته شدند چه گناهی داشتند؟! گفت: همه بدانند و آمریکا و اسرائیل بشنوند که ملت انقلابی ایران پاسدار ارزش های نظام ما و حامی رهبر معظم انقلاب اسلامی علی رغم همه مشکلات اقتصادی همواره هستند و این نکته را راهپیمائی سراسری روز یکشنبه نشان خواهند داد.

 

امام جمعه تالش:

باید صف مردمی که مطالبات اقتصادی دارند را از اخلالگران جدا کرد

 

حجت الاسلام محمد امین نقدی امام جمعه تالش در خطبه های نماز جمعه این شهرستان، اظهرا کرد: در شانزدهم دی حماسه شهدای هویزه رخ داد که به نام روز شهدای دانشجو نامگذاری شده است و روز شهادت امیر کبیر  شهادت شهید احمدی روشن و قیام ۱۹ دی را نیز در این هفته داریم.

وی در ادامه افزود: بنیاد سروس در آمریکا تشکیل شده و با نیات خیرخواهانه وارد می شود ولی با هدایت آمریکا انقلاب های مخملی را در کشور ها ایجاد می کند.

امام جمعه تالش با بیان اینکه دشمن در سال ۸۸ بعداز انتخابات موفق ایران فتنه تلخی را در کشور شکل داد، گفت:  باهوشیاری مردم و هدایت رهبری این فتنه خاموش شد ولی آمریکا و بنیاد سورس فعالیت خود را برای ضربه به نظام اسلامی ادامه می دهند و مسائل اخیر هم که در بعضی نقاط دیده می شود با هدایت آمریکا است.

نقدی با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال انتقام از ایران از طریق ایجاد فتنه های مختلف می باشد، گفت: این فتنه ریز هم با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و هوشیاری مردم خاموش شد.

وی تصریح کرد: مردم ما بیدار هستند و از مردم تالش باید قدردانی کنم که دست رد به فتنه گران زدند.

امام جمعه تالش با بیان اینکه باید قدر امنیت کشور را بدانیم، گفت: کسی که پرچم کشور را آتش بزند به دنبال از بین بردن امنیت کشور است.

امام جمعه تالش ادامه داد: باید صف مردمی که مطالبات اقتصادی دارند را از اخلالگران جدا کرد، گفت: مسئولان باید به دغدغه های مردم توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت این فتنه ها از طریق اینترنت و فضای مجازی و خارج از کشور هست و باید مراقب جوانان و نوجوانان بود.

 

امام جمعه لاهیجان:

مطالبات مردم گرانی و بیکاری است/نباید بگذاریم دشمن  وحدت را از ما بگیرد

به گزارش پایگاه خبری «لاهیجان»، حجت الاسلام مهدی صدیق ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را ترک کند به دردهایی دچار می شود که یکی از آنها فرار برکت از زندگی انسان است، گفت: یکی از گرفتاری های بزرگ ما ترک امر به معروف و نهی از منکر است و البته مصداق منکر فقط بدحجابی و بی حجابی نیست.

وی افزود: اگر کارمندی و کارگری یک دقیقه در وقت کارش کوتاهی کند منکر است و اگر شهروندی در چاله کوچه ای دچار خسارت شود این منکر است.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه یک نتیجه همدلی این بود که بساط اغتشاش ظرف ۲۴ ساعت از این شهر برچیده شد، گفت: جناح بازی و سخنرانی از این و آن را رها کنید و همدل باشید.

صدیق ادامه داد: دشمن تهدیدات خود را عوض کرده و از جنگ سخت به جنگ نرم روی آورده تا ارزش‌ها را تغییر دهد، که حرمت والدین یکی از آن ارزش هاست که باید مورد تکریم قرار گیرند.

وی با بیان اینکه نباید جوانان را فراری دهیم، گفت: دلیل پیشرفت غرب بی حجابی و آزادی در روابط نیست، اتفاقا اگر زن با حجاب باشد امن تر است و از لحاظ روانی آرام تر است.

امام جمعه لاهیجان در خصوص تغییرات جدید در فرمانداری این شهرستان، گفت: فرماندار قبلی قاطع بود و من قاطعیت را از فرماندار جدید می خواهم، ایشان آمدند خدمت کنند و باید همه کمک شان کنیم.

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند بگوید مردم مطالبات ندارند گفت: مطالبات مردم گرانی و بیکاری است؟ حقوق های نجومی است؟ این ها که جز مسلمات است.

وی افزود: عده ای وام های میلیاردی می گیرند؟ اما گاهی برای دریافت وام پنج میلیونی مردم را عاصی می کنند؟

صدیق گفت: مردم اعتراض کردند اما معترضان دقت نکردند که ظرف ۲۴ ساعت ترامپ رئیس جمهور آمریکا که از احمق ترین روسای جمهور ممالک است برای معترضان پیام می دهد، نتانیاهو، ترامپ و شاهزاده سعودی برای معترضان پیام دادند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم دشمن  وحدت را از ما بگیرد، افزود: از سپاه، بسیج و نیروی انتظامی تشکر می کنم که همه جناح ها در یک جبهه قرار گرفتند.

 

امام جمعه رودبار:

پشت سر اغتشاشات اخیر سلطنت طلب ها، منافقین و آمریکایی ها هستند

به گزارش زیتون خبر، حجت الاسلام والمسلمین مسعود داودی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه رودبار که با حضور مردم ولایی در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ملاک بزرگی و بزرگی در پیشگاه خدا و جامعه داشتن تقوای الهی است.

وی با اشاره به کلامی از امیرالمومنین(ع) به خصوصیات تقوا پیشگان اشاره کرد و ادامه داد: عنایت به قلیل، عدم دلبستگی به دنیا از جمله ویژگی های متقین است.

خطیب جمعه رودبار، با بیان اینکه دشمن از رشد و پیشرفت ما احساس وحشت می کند، بیان داشت: توطئه ها و ترور های دانشمندان هسته ای همانند احمدی روشن ها به همین دلیل است.

حجت الاسلام داودی، با اشاره به حوادث اخیر کشور، افزود: دشمن به دنبال آن است نفوذی برای ضربه زدن پیدا کند تا به کشور آسیب برساند.

وی، اضافه کرد: پشت سر اغتشاشات اخیر سلطنت طلب ها، منافقین، آمریکایی ها هستند و در آتش افروخته شده می دمند.

امام جمعه رودبار، بیان داشت: ملت به مقدسات احترام می گذارد لذا ملت ایران اگر گرسنه باشد هم مسجد و حسینیه نمی سوزانند.

حجت الاسلام داودی، با تاکید بر اینکه جنس اغتشاشات همانی است که داعش انجام می داد، گفت: ترامپی که ذوق زده پیام می دهد دلسوز مردم ایران نیست، منافقین دلسوز انقلاب نیستند لذا مردم باید هوشیار باشند.

وی ضمن قدردانی از آرام کننده آشوب های اخیر، ادامه داد: نیروی انتظامی حاضر بودند کتک بخورند هموطن مان را به گلوله نبندند.

خطیب جمعه رودبار، بیان کرد: نظام ما نظامی است برای دفاع از حق و پنجه های استکبار را بکند هزینه داده و دشمن دارد.

حجت الاسلام داودی با همصدایی عده ای در فضای مجازی با دشمن تاکید کرد: فضاهای مجازی که بلندگوی دشمن شدند باید خفه کنیم.

وی با بیان اینکه مردم گیلان روز یکشنبه بار دیگر جواب محکمی به دشمنان داخلی و خارجی ایران اسلامی خواهد داد.

 

امام جمعه سیاهکل:

مردم ناعدالتی را بر نمی تابند/ دولت در رفع بیکاری و فقر حرکت جدی داشته باشد

به گزارش خبرنگار درسیاهکل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شکسته‌دل در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهر، ضمن تبریک سالروز حماسه ۹ دی اظهار کرد: در روزهای گذشته آشوبگران خواستند ۹ دی را کمرنگ کنند که کور خواندند.
وی بابیان اینکه در حوادث اخیر در بسیاری از موارد غفلت را مشاهده کردیم، گفت: حتی اگر دشمن ضعیف باشد؛ به‌هیچ‌وجه نباید آن را کوچک شمرد، نکند با مکر دشمن بیدار شویم.
امام‌جمعه سیاهکل افزود: مقام معظم رهبری بارها به حضور نزدیک دشمن هشدار دادند و بعضی‌ها این را توهم می‌دانستند، می‌بایست خوش‌بینی به دشمن را کم و دوراندیشی را باید بیشتر کرد.
شکسته‌دل بابیان اینکه اصل مشکلات مردم به‌حق بود ولی نادیده گرفته شد، تصریح کرد: گلایه‌ها با عدم پاسخ مسئولین مواجه شد که به اغتشاش مبدل شد، همه بدانند که وسیله اعتراض؛ آشوب و اغتشاش نیست.
وی تأکید کرد: عده‌ای آمدند و به مسئولین گوشزد کردند وعده‌ای هم از این موقعیت سوءاستفاده کردند، اما مسئولین باید حواسشان را جمع کنند و بیشتر به مردم خدمت کنند.
امام‌جمعه سیاهکل بابیان اینکه آشوبگران مطالبه نداشتند بلکه معارضه داشتند، گفت: نوع برخورد آشوبگران را ببینید؛ آتش زدن خودرو، منازل، بانک‌ها، امامزاده‌ها، غارت اموال عمومی، بستن جاده‌ها، کشتن مردم بی‌گناه ازجمله دو نوجوان، این‌ها با مسجد، قرآن، هیئت و حسینیه مشکل‌دارند، آیا می‌دانند به مردم خدمت کنند؟
شکسته‌دل افزود: هزینه‌های سنگینی دادیم، هیچ خانواده‌ای راضی نیست عزیز از دست بدهد، جواب خانواده آن نوجوانی که کشته شد را چه کسی می‌دهد؟
وی ابراز کرد: کسانی که تریبون دستشان است و به قول خودشان روشن‌فکر هستند و علیه امنیت ملت حرف می‌زنند باید پاسخگو باشند و طبق فرموده رهبری سیلی می‌خورند.
امام‌جمعه سیاهکل بابیان اینکه امروز دشمن ناامید است، آیا خجالت نمی‌کشد؟ گفت: می‌گفتند «نترسید، نترسید، ما همه باهم هستیم»، شما که باهم بودید کجا رفتید؟ ما می‌گفتیم «ما همه باهم هستیم، پشت ولایت هستیم» و تاکنون ثابت کرده‌ایم که همیشه بودیم و هستیم و خواهیم بود.
شکسته‌دل ضمن تشکر از مردم غیور سیاهکل که در روز ۱۳ دی حماسه آفریدند، بیان کرد: از سپاه و بسیج، نیروهای امنیتی و انتظامی بابت تأمین امنیت شهرستان سیاهکل تشکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: در هر استانی تعداد انگشت‌شماری آشوب کردند و در کل چند صد نفر هم نمی‌شدند، مردم استان‌ها با حضور در خیابان‌ها نشان دادند که تا پای جان پشتیبان رهبر و انقلاب هستند.
امام‌جمعه سیاهکل بیان کرد: مسئولین نباید فکر کنند چون مردم آمدند و حمایت کردند همه‌چیز حل‌شده است، قوه قضائیه از این به بعد می‌بایست بیشتر با فساد برخورد کند، دولت باید یک حرکت جدی کند و کمر همت ببندد تا بیکاری و فقر ریشه‌کن شود، مسئولین باید پارتی‌بازی را کنار بگذارند زیرا مردم نا عدالتی را برنمی‌تابند.
شکسته‌دل بابیان اینکه طبق شواهد؛ پشت تمام این جنایات آمریکا، اسرائیل و آل سعود قرار دارند، گفت: دشمنان در کانال‌های تلگرام به‌صورت عملی آموزش ساخت بمب می‌دادند و دستور می‌دادند که مردم بی‌گناه را بکشید.
وی تصریح کرد: عوامل خنثی شدن این آشوب‌ها یکی حضور به‌موقع مردم و دیگری تدابیر رهبری بوده است، مردم نخواهند گذاشت یک تار موی رهبرمان کم شود، این انقلاب با تمام فراز و نشیب‌هایی که دارد به سمت ساحل نجات در حال حرکت است و با لطف خداوند به دست صاحب اصلی خودش امام زمان (عج) می‌رسد.
امام‌جمعه سیاهکل با اشاره به تبلیغاتی که علیه جمهوری اسلامی انجام می‌شود، گفت: رضاشاه دو واحد دانشگاه در کشور احداث کرد، اما امروزه هزاران واحد دانشگاهی فعال در کشور داریم، می‌گویند در زمان شاه راه‌آهن را وارد کشور شد؛ اما باید ببینند که آن روز چقدر بود و امروز چقدر است؟ امروزه چندین هزار کیلومتر خط راه‌آهن در کشور داریم.
شکسته‌دل بابیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی می‌خواهند شاه ملعون را تلطیف کنند، خاطرنشان کرد: آن ملعون با کودتای انگلیس به قدرت رسید و این نظام مقدس بارأی مردم و جهت خدمت سرکار آمد و هزاران شهید داده است، آن عرصه که به قول خودشان رؤیایی بود فرار کرد و نیروهای مسلح نوپای ما اوایل انقلاب جلوی ۴۶ کشور ایستادگی کردند، جوانان تاریخ را مطالعه کنند و خدمات قبل و بعد از انقلاب را مقایسه کنند.
وی بابیان اینکه هر جمعه باید آماده ظهور باشیم، گفت: امروز روز امام زمان (عج) است و باید این روز را قدر بدانیم، در مسیر نماز جمعه به این امید بیاییم که خبر ظهور امام زمان (عج) را بشنویم.
امام‌جمعه سیاهکل تصریح کرد: فردا سالروز شهادت شهدای هویزه در سال ۵۹ است، درراه حفظ و پیروزی انقلاب اسلامی زحمت‌های زیادی کشیده شده است نه از سال ۵۷؛ بلکه سال‌ها قبل از آن بسیار شهید داده‌ایم.
وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت امیرکبیر و احمدی روشن در هفته پیش رو، گفت: همه باید راه آن‌ها را ادامه بدهیم.
انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه