سرکرده گروه تروریستی «جندالشام» خواستار میانجیگری «حزب‌الله» شد

سرکرده گروهک «جندالشام» از گروه‌های وابسته به القاعده که اساساً در لبنان فعالیت می‌کند، درخواست‌های کمکی برای مشایخ معروف شهر «طرابلس» لبنان ارسال کرده و خواسته برای وی و عناصرش نزد فرماندهان حزب‌الله میانجیگری کنند تا راه فرار آنها از سوریه و بازگشت به لبنان را فراهم کند.

سرکرده گروه تروریستی «جندالشام» خواستار میانجیگری «حزب‌الله» شد

به گزارش ۸دی نیوز بهنقل از فارس،عرصه میدانی سوریه در روزهای اخیر شاهد ۲ تحول مهم بود، یک: آزادی راهبه‌های سوری و دوم نزدیک شدن زمان آزاد سازی شهر یبرود در ریف دمشق به موازات آزاد سازی شهرک «قلعه الحصن» در ریف دمشق که موجب تقویت بیش از پیش مواضع ارتش سوریه در نوار مرزی خواهد شد و مناطق مرزی سوریه در ریف حمص را از منطقه «بقاع» لبنان و به خصوص منطقه عکار جدا می‌کند.

سوال مهمی که در اینجا مطرح می‌شود، وضعیت ۲ گروه تروریستی «جبهه النصره» در یبرود و «جند الشام» در شهرک الحصن از توابع حمص است.

در منطقه «القلمون» مشاهده کردیم که آغاز عملیات‌های ارتش سوریه در این منطقه با فرار عناصر مسلح که اغلب وابسته به جبهه النصره بودند، به منطقه «عرسال» لبنان همراه بود و از آنجا که یبرود نیز از جمله مناطق تحت نفوذ جبهه النصره می‌باشد، انتظار می‌رود، روند فرار عناصر این گروه تکفیری به منطقه عرسال ادامه یابد.

اما در خصوص شهرک قلعه الحصن منابع میدانی سوری تاکید می‌کنند که اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان می‌دهد، سرکرده گروه تروریستی «جند الشام» در سوریه، از گروه‌های وابسته به القاعده که اساساً در لبنان فعالیت می‌کند، درخواست‌های کمکی برای مشایخ معروف شهر «طرابلس» لبنان ارسال کرده و خواسته ‌است، برای وی و عناصرش نزد فرماندهان حزب الله میانجیگری کنند تا راه فرار آنها از قلعه الحصن و بازگشت به لبنان را فراهم کنند.

این منابع در ادامه می‌افزایند: عناصر جند الشام هم اکنون به خوبی می‌دانند که تنها دو گزینه پیش روی آنهاست یا مرگ یا تسلیم و به همین دلیل روزهای آینده باید شاهد تحولات مهمی در مرزهای سوریه و لبنان باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه