با مخترعین ایرانی؛

افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی با فناوری‌های دانش بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید محصول دانش بنیانی شده است که سبب کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در برق می‌شود.

افزایش طول عمر تجهیزات صنعتی با فناوری‌های دانش بنیان

به گزارش هشت دی،شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان د‌ر نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط محققین این شرکت‌ها تولید شده‌اند. یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید فیلتر هارمونیکی شده است که سبب کاهش مصرف انرژی در صنایع می‌شود.

 کاهش مصرف برق صنعتی با فیلتر هارمونیکی

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در این خصوص اظهار کرد: در صنایع مختلف آسیب‌های بسیار زیادی به صنعت برق می‌رسد و همچنین در جهت رفع این آسیب‌ها شرکت ما موفق به تولید این محصول دانش بنیان شده است.

وی خاطر نشان کرد: این فیلتر سبب می‌شود تا آلودگی‌هایی که در شبکه برق وجود دارد کاهش یابد و همچنین طول عمر تجهیزات افزایش یابد، یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصول دانش ‌بنیان صرفه جویی در مصرف برق است و سبب می‌شود تا تلفات انرژی برق در صنایع به حداقل برسد.

این مدیر در خصوص کاهش هزینه‌ای که برای صاحبان صنایع به وجود می‌آید، اظهار کرد: این دستگاه‌ و فیلتربه دلیل آنکه از مصرف بی‌حد و اندازه برق جلوگیری می‌کند، سبب می‌شود تا هزینه‌های مصرفی این شرکت‌ها هم کاهش یابد و این کاهش هزینه قیمت قبض برق را هم کاهش می‌دهد.

وی یادآور شد: علاوه برصرفه جویی در صنعت برق، صاحبان صنایع مختلف از جمله صنایع فولاد، ‌پتروشیمی و سیمان این محصول را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از داخل کشور تهیه می‌کنند و همچنین محصولاتی با ضمانت خوب دریافت می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه