فعالیت آزادانه هزاران کانال ضد دینی، ضد الهی و ضد ایرانی در تلگرام+ اسناد

امروز و بعد از گذشت فعالیت چند ساله تلگرام در ایران، کانال های بسیاری با محتوای ضد دینی و ضد اخلافی در این پیام رسان فعالیت دارند.

فعالیت آزادانه هزاران کانال ضد دینی، ضد الهی و ضد ایرانی در تلگرام+ اسناد

به گزارش ۸دی  امروزه در سراسر جهان پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی گوناگونی مشغول فعالیت هستند که هر کدام در کشور خود با قوانین از قبل تعیین شده راه اندازی می شوند. در حالت کلی هیچ کشوری قبول نمی‌کند که یک پیام رسان خارجی با قوانینی که مختص کشور خودش نیست فعالیت کند.

البته برخی از پیام رسان ها بدون اینکه سنخیتی با قوانین همه کشورها داشته باشند در سراسر جهان برای افزایش مخاطبان خود فعالیت می کنند که در موارد زیادی با فیلترینگ مواجه می شوند. نمونه بارز این پیام رسان‌ها در کشور ما، تلگرام است که با قوانین کشور انگلستان در ایران شروع به مخاطب گیری کرد و  امروز نزدیک به ۴۰ میلیون کاربر ایرانی  در آن فعالیت می کنند.

پیام رسان تلگرام جزو شبکه‌هایی محسوب می شود که از داخل کشور هیچ نوع مدیریتی نمی توان روی آن اعمال کرد. در واقع می توان گفت این شبکه اجتماعی همواره بر سیاست های غیر ایرانی و دینی خود اصرار می ورزد. وجود ۷هزار کانال ضد دینی و ضد خدا، کانال‌های ضد ایرانی و هزاران کانال وابسته به گروه های تروریستی نظیر منافقین مؤید این مطلب است.

قوانین تلگرام که به گفته مدیر عاملش بر اساس آزادی بیان و همچنین قوانین کشور انگلستان است، این فعالیت آزادانه گروه های ضد دینی، ضد ایرانی و همچنین گروه های تروریستی را توجیه می کند.

با همه این تفاسیر منفی ترین بخش تلگرام، که زندگی اکثر مردم را تهدید می کند، مربوط به هجوم کانال های ضد دینی است؛ کانال‌هایی که هدفشان حمله به دین و زیر سوال بردن ارزش های الهی برای مردم ایران است. این کانال ها به سهولت و با فعالیت آزادنه خود، مخاطبان را در دام خود می اندازند و آنها را جذب می کنند.

گذشته از اینها دسترسی به این کانال‌ها بسیار ساده است؛ با سرچ کردن برخی کلمات می‌توان به راحتی به این کانال‌ها دست پیدا کرد. در ادامه تصاویر پروفایل برخی از کانال‌های ضد دینی و همچنین مطالبی که با هدف تخریب اعتقادات انجام می شود را می بینید:

فعالیت آزادنه 7 هزار کانال ضد دینی، ضد اخلاقی و ضد ایرانی در تلگرام

فعالیت آزادنه 7 هزار کانال ضد دینی، ضد اخلاقی و ضد ایرانی در تلگرام

فعالیت آزادنه 7 هزار کانال ضد دینی، ضد اخلاقی و ضد ایرانی در تلگرام

فعالیت آزادنه 7 هزار کانال ضد دینی، ضد اخلاقی و ضد ایرانی در تلگرام

این تصاویر نشان دهنده فعالیت آزادنه، کانال‌های ضد دینی و ضد الهی در تلگرام است که با همه رایزنی‌های انجام شده مدیرعامل این پیام رسان حاضر به حذف آنها نشد. این اتفاق در حالی رخ می دهد که باید پیام‌رسان‌های خارجی مطابق با کشوری که در آن فعالیت می کنند، رفتار کنند.

کانال‌های ضد دینی و الهی، به مرور زمان فعالیت های خود را در تلگرام گسترش دادند تا جایی که اعمال وحشیانه گروهک های تروریستی مثل داعش نیز به اسلام نسبت داده شد.

فعالیت آزادنه 7 هزار کانال ضد دینی، ضد اخلاقی و ضد ایرانی در تلگرام+ اسناد

با همه این تفاسیر، مدیران تلگرام در ظاهر ادعای آزادی و رعایت قوانین را دارند؛ این در حالی است که با پرداختن به بخش کوچکی از این پیام‌رسان خارجی پی به باطن نامشخص آن می بریم.

قطعا با نگاهی کوتاه به گسترش کانال‌های ضد دینی و الهی، مشخص می شود که هدف این پیام رسان خارجی در ایران چیست؟! درباره کانال‌های ضد اخلاقی که هر روز در صدد منحرف کردن جوانان ایرانی می باشند نیاز به گزارش کامل‌تری احساس می‌شود.

گزارش از سعید پیرزاده/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه