انگار دارد اپیدمی می شود،هرکس که پول دارد و نفوذ هر چه می خواهد می کند

مدتهاست مسئله ای به شدت برای بنده و مذهبی های شهر رشت دغدغه شده و در پی چاره ای برای آن می گردیم ولی متاسفانه با وجود هشدارها و پیگیری های فراوان به جایی نرسیده است

انگار دارد اپیدمی می شود،هرکس که پول دارد و نفوذ هر چه می خواهد می کند

مدتهاست مسئله ای به شدت برای بنده و مذهبی های شهر رشت دغدغه شده و در پی چاره ای برای آن می گردیم ولی متاسفانه با وجود هشدارها و پیگیری های فراوان به جایی نرسیده است و بنده هم در این مبحث به دنبال بهانه ای برای نوشتن می گشتم که چند روز قبل در گفتگویی که با چند تن از دانشجویان و طلاب اهل اندیشه که اتفاقا تعامل خوبی با جوانان دارند این بهانه را یافتم.

0.201996001296501496_irannaz_com

طرح موضوع را از گفتگوی چند نفره مان شروع می کنم؛

«چند روز قبل در حال بحث و گفتگو با چند تن از دوستان پیرامون وضعیت فرهنگی شهرستان رشت بودم  که یکی از دوستان طلبه در موضوع کار فرهنگی و هیات و این مسائل گفت: ما می رویم در روستاها و جوانان را به سمت هیات و مجالس اهل بیت می کشانیم ولی با وجود ناهنجاری هایی مثل بدحجابی ، بی بندوباری و مهمانی های نامتعارف و …… فعالیتهای جذب ما دوامی نمی آورد مثلا دغدغه بسیاری از جوانان رفتن به مجالس همین سفره خانه های سنتی است.

آن طلبه می گفت: به خدا در بین این جوانان ، کسانی هستند که برای امام حسین (ع) و اهل بیت جان می دهند ، تمام مسیر روستاهای اطراف خمام را تا رشت بدون وسیله طی می کنند تایک شب هیات بروند ولی در مسیر متعددند عواملی که آن ها را از این امر بازمی دارند.

یکی از همین جوانان به من می گفت: حاج آقا من در یکی از این سفره خانه ها کار می کنم ولی از کار در آن بدم می آید.

از او پرسیدم پس چرا ادامه می دهی؟

گفت: به خاطر پولش.

برای من تعجب آور بود ، مگر چقدر حقوق می گیرد ،  چون با وجود سلامت کامل جسمانی و مدرک فوق دیپلم حتی اگر کارگری هم می کرد می توانست درآمد متوسطی داشته باشد ، از روی کنجکاوی پرسیدم مگر چقدر حقوق می گیری؟

در جواب گفت: حقوقم حدود پانصد هزار تومان است ولی بیشتر درآمد من از مشتریهاست ، مشتریها از من می خواهند برایشان نوشیدنی های نامتعارف بیاورم و یا اینکه زمینه دوستیشان با کسی را فراهم کنم و در ازایش به من شیرینی خوبی می دهند.

همین صحبت ها باعث شد از شمایل داخلی اینگونه سفره خانه ها پرسم که گفت: آن قدر زننده است که شرمم می آید تعریف کنم ولی کمترینشان سرو نوشیدنی های نامتعارف و رقص مختلط دختران و پسران است.»

images-9

این همه آن چه گفتیم و شنیدیم نبود و کار به اینجا ختم نمی شد ، خودم بارها از کنار این سفره خانه ها رد شده بودم ، وضعیت نا به هنجارشان دود از سر آدم بلند می کرد.

همین یکی دو سال پیش بود که بی شرمی را به حد اعلا رسانده و در ایام فاطمیه جشنی با اجرای زنده خواننده زیرزمینی و غیرمجاز به نام امیر تتللو برپاکرده بودند و کمی نزدیک تر هم همین داستان هتل کادوس و کلیپ غیراخلاقی تولید شده در این هتل ، اصلا انگار دارد اپیدمی می شود ، هرکسی که پول دارد و نفوذ هر کار که می خواهد می کند.

ای کاش کسی بود و این حرف ها را که نه تنها دغدغه بنده و نه تنها دغدغه حزب اللهی ها بلکه دغدغه عامه مردم رشت است را می شنید و کاری می کرد چون اگر به همین منوال پیش برود خدا می داند که چه زمانی دیگ صبر مذهبی ها به جوش بیاید و چه شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ح
خداییش شما مثلا مذهبیا حالتون خوب نیست. خدا شفاتون بده. میگین چون من بدم میاد هیچکس نباید انجام بده. دیکتاتوری هم حدی داره.
سلام
آقا یا خانم ح اگر منظور شمااز بد بودن حالمان ، بی حجابی ها و بی بند و باری ها است که باید گفت بله ، نه تنها حال ما بلکه همه کسانی که اسلام ، ائمه میشناسند و به وجود خدایی در این عالم معتقد هستند حالشان بد میشود از این هرزه های فرهنگی و اعتقادی. همه کسانی که از این نوع رفتارها در زندگی حمایت میکنند در واقع خواسته یا ناخواسته از الگوی زندگی ضد دینی و مورد حمایت شیطانیون امریکایی پیروی میکنند که از لحاظ فلسفی دامن زدن به نفسانیات و شهوات انسان که هدف غربی هاست ، زندگی نیست بلکه مرگ است ، به هر حال حیوان هم زنده است و حرکت میکند اما یک زندگی انسانی دارای ابعاد عمیق تر و والاتری است. شما اگر مسلمان هستید اینطور صحبت نکنید چون در زیر مجموعه آن نظریه فلسفی قرار میگیرید و اگر مسلمان نیستید اشکال ندارد و مختارید هر دینی داشته باشید اما حق بیان و تخریب و تبلیغ ندارید طبق قانون.
در حاشیه