عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

مشکلات حق‌التدریسی‌ها به‌زودی حل می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه طرح حل مشکلات حق‌التدریسی‌ها در صحن مجلس تصویب خواهد شد گفت: سرنوشت آن‌هایی که‌ حق‌التدریس بوده و هم آن‌هایی که جامانده از حق‌التدریس هستند و هم پیش‌دبستانی‌ها و هم نهضتی‌ها ان‌شاءالله به‌زودی مشخص و حل می‌شود.

مشکلات حق‌التدریسی‌ها به‌زودی حل می‌شود

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت حق‌التدریسی‌ها اظهار کرد: ما یک مشکلی در سیستم آموزش‌وپرورش داریم و در مجلس هشتم یک قانونی در صحن مجلس آوردیم و فکر کردیم دیگر مشکل حل شد و آن قانون برای حل مشکلات نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها بود.

وی تصریح کرد: در دولت گذشته پیش‌دبستانی‌ها را از مدارس اخراج کردند و بعد از آن‌هم تعدادی خرید خدمات گرفته بودند که این‌ها را هم در دولت نهم و دهم اخراج کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در مجلس نهم در دفاع از این ۵۰ هزار نفر نهضتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها یک قانونی ‌وضع کردیم که از آن‌هایی که خرید خدمات هستند یک آزمون بگیرند و بعد از آزمون تعیین تکلیف شوند.

کوچکی نژاد با اذعان به اینکه آزمون برگزار شد ولی در آزمون خیلی سخت‌گیری کردند خاطرنشان کرد: نوع سؤال‌ها و نوع آزمون خیلی سخت بود و شرکت‌کنندگان با مشکل روبه‌رو شدند.

وی بابیان اینکه در آزمون حدود ۱۱ هزار نفر قبول شدند گفت: حدود ۱۹ هزار نفر این افراد باقی ماندند به همراه پیش‌دبستانی‌هایی که اضافه شدند و امروز که نهضت سوادآموزی هم اضافه‌شده و درمجموع حدود ۶۰ هزار نفر هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ساماندهی این افراد در مجلس یک طرح فوریتی آمد و طرح رأی آورده و بعد به کمیسیون ‌آموزش و تحقیقات ارجاع شده و کارهایش انجام و الآن تمام‌شده و به‌زودی به صحن می‌آید.

کوچکی نژاد بابیان اینکه به امید خدا این طرح در صحن هم تصویب شود گفت: سرنوشت آن‌هایی که‌ حق‌التدریس هستند و هم آن‌هایی که جامانده از حق‌التدریس هستند و هم پیش‌دبستانی‌ها و هم نهضتی‌ها ان‌شاءالله به‌زودی مشخص و حل می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه