مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان:

میزان سطح باسوادی‌ در گیلان ۹۶.۹ درصد است

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان با اشاره به اینکه میزان سطح باسوادی‌ در استان‌ ۹۶.۹ درصد است خاطرنشان کرد: غالب افرادی که در گیلان بی‌سواد هستند در روستا و عشایر سکونت ‌دارند و گیلان در سال ۹۵ رتبه چهارم باسوادی در کشور را به دست آورد.

میزان سطح باسوادی‌ در گیلان ۹۶.۹ درصد است

به گزارش هشت دی،از رشت، حاجتی  در نشست خبری بابیان اینکه مقوله نهضت جز حوزه‌های اصلی فرایند کاری آموزش‌وپرورش است اظهار کرد: در سطح استان گیلان حدود ۵۰ هزار نفر در دامنه ۱۰ تا ۴۹ سال، فاقد سواد داریم که برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده است.

وی افزود: امسال نیز حجم ابلاغی تکلیفی از سوی وزارت در استان گیلان چه در حوزه انتقال و‌ چه سوادآموزی بیش از صد درصد تحت پوشش توسط همه آموزش‌دهندگان قرار گرفتند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان بیان کرد: با توجه به برنامه‌ای که الآن ‌در آموزش‌وپرورش وجود دارد در مقایسه با سال ۹۰ که ۶۱ هزار نفر بی‌سواد داشتیم که در طول این پنج سال به کمتر از ۵۰ هزار نفر رسیده است.

حاجتی با اذعان به اینکه رتبه ما در سال ۹۰ رتبه هفتم ‌کشور ازنظر میزان باسوادی بود بیان کرد: در سال ۹۵ به رتبه چهارم ارتقا پیدا کردیم و این موفقیتی برای آموزش‌وپرورش گیلان است.

وی افزود: مجموعه آموزش‌وپرورش و همه‌کسانی که خارج از حوزه آموزش‌وپرورش کمک آموزش‌وپرورش هستند باعث دلگرمی ما هستند و این موفقیت‌ها به دلیل حضور این عزیزان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان بابیان اینکه تلاش ما این است که به امید خدا به نقطه‌ای برسانیم که در استانمان هیچ فرد بی‌سواد نداشته باشیم گفت: حوزه‌های پشتیبانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی در رأس این مجموعه شخص استاندار با حمایت‌هایشان این موفقیت برای گیلان به وجود آمده است.

حاجتی با اشاره به اینکه میزان سطح باسوادی‌ در استان‌ ۹۶.۹ درصد است خاطرنشان کرد: غالب افرادی که در گیلان بی‌سواد هستند در روستا و عشایر سکونت ‌دارند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه