افزایش ۶۰ درصدی ارزش سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی از افزایش ۶۰ درصدی ارزش ریالی سرمایه گذاری در این منطقه در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد .

افزایش ۶۰ درصدی ارزش سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی

به گزارش هشت دی،مهندس وحید طالب پور عضو موظف هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان با بیان این خبر گفت: طی ۹ ماه امسال سرمایه گذاری غیر صنعتی اظهار شده از سوی شرکت های جذب شده در این منطقه، ۳۰ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ۱۹ هزار و ۸۰ میلیارد میلیارد ریال مدت مشابه پارسال بیانگر رشد ۶۰ درصدی در این حوزه است.
وی در خصوص تعداد مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی بیان کرد: از فروردین تا پایان آذر ماه امسال، تعداد ۵۳ مجوز سرمایه گذاری غیر صنعتی برای متقاضیان سرمایه گذاری از سوی این سازمان صادر شده که در قیاس با ۳۹ مجوز صادره در مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۳۶ درصدی در شاخص تعداد صدور مجوز دارد.
وی تداوم سیاست های راهبردی ریاست هیات مدیره و مدیر عامل سازمان در بهبود فضای کسب و کار در منطقه را از مهمترین دلایل استمرار مسیر رشد بدست آمده در چهار سال گذشته عنوان کرد.
طالب پور افزود: اجرای طرح های توسعه ای و عمرانی، اعمال مزیت ها و معافیت های قانونی مناطق آزاد، تکمیل و بهره برداری از پروژه های زیرساختی همچون مجتمع بندری کاسپین بزرگترین پروژه زیرساختی مناطق آزاد ایران، ایجاد ظرفیت های جدید گردشگری نظیر احداث مارینا، مرکز تفریحات دریایی، بزرگترین مجموعه آکواریوم در حال ساخت کشور، مجموعه بهشت پرندگان، برگزاری نمایشگاه های تخصصی و حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، ارائه بسته ها و مشوق های حمایتی و مشاوره ای به سرمایه گذاران، افزایش مناسبات و روابط منطقه ای با حضور سفیران و رایزنان بازرگانی کشورهای مختلف و معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری این منطقه در نمایشگاه های خارجی، از جمله مهمترین دلایل علاقه سرمایه گذاران به حضور در نزدیکترین منطقه آزاد کشور به پایتخت و کشورهای حاشیه دریای خزر ارزیابی می شود.
طالب پور در خصوص حوزه های فعالیت ۵۳ شرکت جذب شده در این منطقه گفت: ساخت مجتمع گردشگری، احداث رستوران، ساخت مجتمع تجاری، انبار و سوله، ساخت شهرک مسکونی و در نهایت احداث مجتمع نمایشگاهی خودرو از مهمترین حوزه های کاری شرکت های جذب شده طی ۹ ماه امسال محسوب می شود.
وی یاداور شد: بیش از ۹ مجوز احداث هتل ۵ ستاره و ۴ ستاره در راستای جذب گردشگر و توسعه زیر ساخت های گردشگری در ۹ ماه سال جاری در این منطقه صادر شده است .
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است . کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانکها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه