باید با صداقت با مردم رفتار کرد/ روحانی وارث میراثی پیچیده است

صبح روز انتخابات بعد از نماز صبح دعای “امن یجیب” را چندین بار خواندم و دعا کردم تا انتخابات بدون مشکل خاصی برگزار شود.: ترس از این داشتم که نکند این بار هم بیگانگان و برخی از داخلی‌ها، مشکلی را ایجاد کنند و باز مسئله تقلب را مطرح کنند، اما لطف خداوند به گونه‌ای بود که حتی یک قطره خون از دهان کسی به زمین نریخت و کسی ادعای تقلب و کم شدن رای خود را نداشت

باید با صداقت با مردم رفتار کرد/ روحانی وارث میراثی پیچیده است

به گزارش ۸دی، آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروز حجم زیادی از مشکلات در کشور وجود دارد و آقای روحانی وارث میراثی بسیار پیچیده است که البته باید با تدبیر و لطف و عنایت خداوند بر مشکلات فائق آیند.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی،  در دیدار علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی اظهار داشت: در این دوره از برگزاری انتخابات احساس نگرانی داشتم.

وی گفت: صبح روز انتخابات بعد از نماز صبح دعای “امن یجیب” را چندین بار خواندم و دعا کردم تا انتخابات بدون مشکل خاصی برگزار شود.

استاد برجسته حوزه، ابراز داشت: ترس از این داشتم که نکند این بار هم بیگانگان و برخی از داخلی‌ها، مشکلی را ایجاد کنند و باز مسئله تقلب را مطرح کنند، اما لطف خداوند به گونه‌ای بود که حتی یک قطره خون از دهان کسی به زمین نریخت و کسی ادعای تقلب و کم شدن رای خود را نداشت و انتخابات بدون هزینه و حاشیه‌ای برگزار و به سر انجام رسید.

وی با بیان اینکه گزینش مردم هم در انتخاب خوب بود و موجب امیدواری مردم و حاکم شدن آرامش در کشور شد، بیان داشت: امروز حجم زیادی از مشکلات در کشور وجود دارد و آقای روحانی وارث میراثی بسیار پیچیده هستند که البته باید با تدبیر و لطف و عنایت خداوند بر مشکلات فائق آیند.

انتقاد از ارائه آمارهای غلط در دولت گذشته

آیت الله مکارم شیرازی، در ادامه با اشاره به مشکلات تورم و معیشت مردم از ارائه آمارهای غلط در دولت گذشته به شدت انتقاد کرد و ابراز داشت: در چندین مورد نسبت به ارائه آمارهای غلط از سوی دولت پیشین تذکر دادیم و به عنوان نمونه در مورد آمار انحراف بنگاه‌های زود بازده یکی از مسئولان گفته بود ۴ درصد و دیگر گفته بود ۴۰ درصد انحراف داشته و ناموفق بوده‌اند که این آمار‌ها اختلافات زیادی با هم داشتند.

باید با صداقت با مردم رفتار کرد

این مرجع تقلید شیعیان تاکید کرد: باید با صداقت با مردم رفتار کرد و ما هم به مردم گفته‌ایم که یک شبه نمی‌شود مشکلات را رفع کرد و باید عنوان کرد که امروز مشکلات خارجی کشور بیشتر و پیچیده‌تر از مشکلات داخلی است.

مرجع تقلید شیعیان، وظیفه وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شرایط کنونی جامعه را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: اگر فرهنگ در نظام اسلامی از بین برود، نظام دیگر پشتوانه‌ای نخواهد داشت و ما امروز سلاح‌های فرهنگی خوبی در اختیار داریم که دشمنان فاقد آن هستند و اگر دشمنان از حمله به ما هراس دارند به خاطر‌‌ همان فرهنگ و اعتقادات ما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کار فرهنگی در کشور باید از مدارس، دبیرستان‌ها شروع و تا دانشگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌ها ادامه داشته باشد افزود: این نهاد‌ها که در اختیار دولت هستند به خصوص آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد می‌توانند برنامه‌های تاثیرگذاری برای فرهنگ عمومی جامعه داشته باشند.

نباید از فرهنگ غنی اسلامی مایوس شویم

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دشمنان با قدرت در برابر ما ایستاده‌اند و با ابزارهای گوناگون در حال بمباران کردن هستند اما ما نباید از فرهنگ غنی اسلامی مایوس شویم و باید با قدرت در برابر آنها ایستادگی کنیم‌‌ همان گونه که در ۳۵ سال قبل ایستادیم و آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم، با اشاره به حضور مراکز متعدد پژوهشی در قم، انتشارات مختلف و مراکزی که در زمینه نرم افزار اسلامی فعالیت می‌کنند بیان داشت: حوزه علمیه قم قوی‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام است که حوزویان نیز در زمینه فرهنگ وظیفه دارند تا دولت را یاری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه