آیت‌الله نوری همدانی: مردم خواسته بحق دارند

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که مردم خواسته بحق دارند، می‌گوید: مشکلات را به گردن غربی‌ها می‌اندازند؛ مشکلات مردم مشخص است، حل آن‌ها به جعبه سیاه نیاز ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی:  مردم خواسته بحق دارند

 

به گزارش ۸دی به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از پاسداران که در دفتر وی در قم برگزار شد اظهار کرد: باید مردم با هوش و درایت حوادث اخیر را موشکافی کنند که چرا این مسائل ایجاد شد. حقیقت مطلب این است که مردم می‌گویند ما مشکلات فراوان داریم. سال به سال روزگار سخت‌تر می‌شود، گرانی می‌شود، کار نیست؛ این خواسته بحق مردم است، ولی کسی به حرف آنان گوش نمی‌دهد.

او تاکید کرد: هرچقدر رهبر انقلاب می‌گویند کشور مشکل دارد، گرانی هست، کار نیست، راه علاج مشکلات اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، اما دولت و مسئولین  گوش نمی‌کنند. هر روز در روزنامه می‌نویسند ما فلان جلسه را گرفتیم و مشکلات را حل می‌کنیم؛ بعد می‌گویید حل مشکلات نیاز به موشکافی جعبه سیاه  دارد. کدام جعبه سیاه؟ بعد مشکلات را به گردن غربی‌ها می‌اندازند؛ مشکلات مردم مشخص است، حل آن‌ها به جعبه سیاه نیاز ندارد.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد : تعدادی از مردم خواسته بحق داشتند، گفتند حرکت کنیم و به صحنه آمده‌اند، اما از این پیشامد، منافقین و سلطنت‌طلبان سوء استفاده  کردند و خودشان را قاطی مردم کرده و اجتماعات را اداره می‌کنند. تظاهرات به راه می‌اندازند و به  تخریب  بیت‌المال می‌پردازند  و جنایت می‌کنند.

این مرجع تقلید اظهار کرد:  بعضی از این افراد آمده‌اند موج‌سواری کنند و قیام مردم را نادیده بگیرند. اینجا مسئولین کوتاهی کرده‌اند؛ به حرف‌های رهبری توجه نکردند و دائم مغالطه کردند و گناه را به گردن غربی‌ها انداختند. مردم هم قیام کرده‌اند تا حرفشان را به گوش مسئولین برسانند. سخناشان به حق است، سخن‌شان این بود که ما در سختی و رنج  هستیم. پول‌مان را دادیم، نمی‌توانیم بگیریم، ولی دولت وقتی پول می‌دهد به خاطر دیرکرد، پول هم می‌گیرد، ولی این پول ما را نمی‌دهند.

او تاکید کرد: در این حوادث اخیر، مردم بحق چیزی می‌خواستند، ولی مسئولین توجهی به خواسته‌های مردم انقلابی نکردند، ‌ بعد از اینکه دیدند مردم به صحنه  آمده‌اند و به مشکلات بحق خود، اعتراض مسالمت‌آمیز کرده‌اند، الان می‌گویند ما مشکلات را رفع می‌کنیم، اگر دولت  رفع‌کننده بود، ‌چرا تاکنون برای مشکلات اقتصادی و معیشتی کاری نکرد؟ چرا زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم نکرد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: مردم فردا می‌خواهند به میدان بیایند و اعلام می‌کنند ما  از نظام و انقلاب راضی هستیم، ما با نظام مشکل نداریم. مشکل ما شما مسئولین هستید که  حرف و حق مردم را در مورد مشکلات اقتصادی و معشیتی نادیده می‌گیرد و دائم درصدد مغالطه‌کاری هستید و گناه را به گردن دیگران می‌اندازید.

او در ادامه گفت: خدای متعال از کسانی  که در مقابل باطل صف‌بندی کرده و می‌کنند با تجلیل از این  دسته مجاهدین نام می‌برد. مجاهدین دارای شاخصه‌هایی چون ایمان، تقوا، اراده و اهل عمل هستند و با جان و مال خود با خدا معامله می‌کنند و خدا هم خریدار جان و مال آنها است.

این مرجع تقلید افزود: از دیگر شاخصه‌های مجاهدین، زمان‌شناسی و دشمن‌شناسی است و با همین زمان شناسی با پیروی از ولی فقیه، انقلاب جهانی به وجود آورده‌ و توانسته‌اند هیمنه دو ابرقدرت شرق و غرب را درهم بشکنند. امام راحل  با انقلاب خود به مردم درس  دین‌باوری، امید و بیداری در مقابل ظلم و ستم و جبهه کفر داده بود. انقلاب دارای ارکان اسلام، ولایت فقیه و مردم است، وظیفه داریم این ارکان را بشناسیم و تبیین کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه