فرماندار سیاهکل گفت :

نقد و انتقاد حق همه مردم است اما تخریب هر یک از قوای نظام چه در سطح ملی و چه شهرستانی جفای به نظام است

نشست رئیس دوره ای اصلاح طلبان استان گیلان ، رئیس و اعضای ستاد مرکزی دکتر روحانی در شهرستان لاهیجان با فرماندار شهرستان سیاهکل برگزار شد.

نقد و انتقاد حق همه مردم است اما تخریب هر یک از قوای نظام چه در سطح ملی و چه شهرستانی جفای به نظام است

به گزارش هشت دی،فرماندار سیاهکل با اشاره به باز بودن فضای کنونی برای انتقاد ، گفت : ” خواب زده را با خواب رفته تفاوت است ” تصور کنید دهه ۸۰ را اگر در آن برهه زمانی کسی به دولت  انتقاد میکرد  پرونده امنیتی تشکیل می دادند.چرا باید فرماندار هراسی بکنیم؟ افرادی هستند در این مقوله اطلاعات هراسی، سپاه هراسی و … می کنند.به چه عنوان این کار را می کنند؟

در حالی که شهرستان سیاهکل از یک شورای تامین وفادار به نظام و قانونمندبرخوردار است و بنده به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان قاطعانه میگویم این دید نظر در هیچ یک از اعضای شورای تامین نیست تمام هم و غم مسولین این شهرستان اینست که گره ای از مشکلات مردم وا کنند  .

جز اینکه  یکسری افراد سود جو پشت این قضیه ها سوء استفاده می کنند  و تا می توانند اشد مجازات و امتیاز را از وی می گیرند.ما نمی توانیم در برابر این ناملایمات سکوت پیشه کنیم.از چه باید بهراسیم؟ ترس برای افراد ترسو ست.از استاندار، فرماندار و…انتقاد می شود. بیایید با گذاشتن چنین جلساتی مداوم و مستمر این اصل را نهادینه کنیم و  جلوی توطیه را بگیریم.افرادی بدون عیار خاص هستند و می توانند دفاع کنند. خواب زده را  با خواب رفته  تفاوت است. براحتی دارند دولت را می کوبند.مملکت در مخمصه است.اگر به سال ۹۲ برگردیم و اگر آن روال ادامه پیدا میکرد واون روال افزایش تورم و رکود بیشتر میشد ما در زمانی حتی تورم ۴۰درصدی و رکود منفی ۶رو هم تحمل کرده بودیم  واگر نبود برنامه های دولت تدبیر وامید و راهبری های مقام معظم رهبری هم اکنون شاید به مانند اقتصاد ونزوئلا و… تورم چندین درصدی را تجربه میکردیم .

خوب دولت در موعد مقرر قانونی ۱۵آذر  تقریبا هر ساله لایحه بودجه را تقدیم میکند و  این در حالیست که در دولتهای قبلی بودجه را تا دقیقه نود هم به تعویق می انداختن و آخر سال لایحه را حداکثر در ۶۰صفحه تقدیم مجلس میکردند که دیگر وقتی برای تصویب و کارشناسی بیشتر بودجه نبود که مجلس به ناچار بودجه ۲دوازدهم و ۳دوازدهم را موقتا تصویب مکرد تا کارهای اجرایی و عمرانی کشور بر زمین نماند  و حال اینکه دولت امسال  لایحه بودجه  ۶۲۰۰ صفحه ای  کارشناسی شده و بروز و آن هم برای اولین بار با تمام جزئیات و بصورت شفاف تقدیم مجلس کرده و تمام کارشناسان و صاحب نظران و نمایندگان مجلس و اعضای محترم شورای نگهبان و … فرصت دارند نقاط ضعف و قوت این بودجه را بررسی کنند و به نتیجه مطلوب برسانند ،  امابرخی از رسانه ها که خط تخریب دولت را در پیش گرفتن و میایند سیاه نمایی میکنند.

فرماندار سیاهکل در ادامه  گفت : ایران در دنیا به تاریخ ادبیات و فرهنگش شناخته شده است.این فرهنگ تخریب دولت و دیگر قوای نظام ،  جز آب به آسیاب دشمن ریختن ، دستاورد اورد دیگری ندارد .

اسلامی در ادامه گفت : هر جناح و هر طیفی که در صدد اختلاف بین آحاد مردم و تضعیف ارکان و قوای نظام هستند باید با آنها برخورد صحیح کرد و هراسی نداشت.ترس برای کسانی است که کاسه گیر اقتصادی و مشکلات دیگری دارند.چرا باید پشت میزی بنشینند و چاپلوسی باشد؟ بهر حال بازده زمانی ما محدود است.چرا کاری کنیم که در طی ۴۰ سال مملکت روی مدار کندی حرکت کند.  اسلامی در ادامه گفت ، در سفر اخیر استاندار محترم که یک سفر بی نظیری بوده است ، ما شهرستانی هستیم با وسعت ۱۰۵۰کیلومتر و دارای سه اقلیم جلگه و جنگل و کوهستان و با بیشینه و کمینه دمایی بالای ۶۰درجه منتها بودجه ای که به شهرستانها اختصاص داده میشود بر اساس سرانه جمعیت  است که بودجه شهرستان سیاهکل حدود ۱۶میلیارد تومان است ولی اگر همین شهرستان لاهیجان را مثال بزنیم وسعت آن حدود ۴۲۰کیلومتر مربع است و جلگه ای است ولی سرانه جمعیت آن حدود ۱۷۰هزار نفر است یعنی وسعت حدود یک سوم شهرستان ما منتها بودجه آن شهرستان حداقل سه برابر شهرستان ماست خوب راهکار چیست ؟؟راهکار اینست که ما بیائیم و تلاش کنیم از بودجه های برش استانی و ملی بهره ببریم وقتی که ما برنامه میدیم و از مدیران کل که لازم است تشکر کنم از همه آنها که تقریبا هر هفته میزبانشان هستیم در پروژهای مختلف از بودجه های برش استانی و کشوری بهره میبریم و به عنوان نمونه بگویم همین جاده اسپیلی به گولک که حدود یک دهه است به یک معضل برای مردم منطقه تبدیل شده است چگونه باید بودجه اش تامین شود ؟ فقط در مورد همین یک پروژها با جلساتی که با مدیران کل در طول یکی دو سال اخیر و همین سفر اخیر استاندار محترم و با کمک و پیگیریهای نماینده محترم توانستیم از بودجه های برش استانی و ملی بالغ بر .۶.۳میلیار د تومان بودجه افزون بر بودجه  شهرستاتی جذب کنیم  ویا اینکه  در کارگروه رفع موانع تولید به ریاست استاندار در همان جلسه مشکل حدود ۷شرکت و واحد تولیدی مرتفع شد خوب اینها همه وظایف ما به  عنوان خدمت گذار مردم هست و باید بیشتر از اینها تلاش کنیم  منتها گله من از اینست که بعضیها ادعای مسلمانی و نظام دوستی و برخی هم  از طرف ادعای  حمایت از برنامه های دولت دارند ، مگر مقام معظم رهبری سالهای متمادیست دغدغه اقتصاد مقاومتی و رفع معظلات اقتصادی را مطرح  نمیکنند؟ مگر برنامه دولت تدبیر وامید جز اینهاست ، چرا یکسری ها فقط درصدد تخریب و تضعیف این برنامه ها هستند خوب مشخص است اینها به دنبال منافع شخصی هستند ، چرا اصرار دارند بگویند فقط ما می دانیم دیگران نمی داند کسی نیست به اینها بگوید شما تا به اکنون چه گلی به سر شهرستان سیاهکل زده اید ،  که در این سفر استاندار می زدید ؟ چرا یک مسولی که به نیت و برنامه رفع مشکلات مردم خصوصا در سطح استاندار میاید بدین  شکل  رفتار میشود و جالبتر  آخر حرفشان به یک استاندار اینست که جناب استاندار برای نیم طبقه  فلان مسجد یک آسانسور بگذارید ، آدم مونده دردشو به چه کسی بگه چرا برخی ها خواسته و یا ناخواسته  نمی گذارند این شهرستان روی توسعه پیدا کند تخریب قوای نظام چه در سطح ملی و شهرستانی جفای به نظام و این مردم است یکسری افراد صرف به اینکه چر ا ما را بخشدار نکردید و… می آیند مجموعه فرمانداری را که به عنوان نماینده دولت و حاکمیت است را به بهانه های واهی تخریب می کنند…  ، انتقاد خوب است سازنده است وباید باشد منتها این گونه رفتارهای افراطی از هر جناحی که میخواهد باشد اشتباه است ، هر جا که تندروی و بی اخلاقی باشد ، او را نه حامی دین و نه حامی نظام و نه حامی دولت میتواند خواند .

در ادامه  علینقی جعفری ، رئیس ستاد دکترروحانی در شهرستان لاهیجان ضمن تقدیر از مهندس  اسلامی و تشکر بابت فراهم نمودن زمینه جهت بررسی مشکلات شهری و همچنین حمایت از دولت، به شخصیت اصلاح  طلبان وی اشاره کرد و افزود؛ و ضمن تقدیر  نکته سنجی و دید نظر درست آقای احمد حسینی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی که از خدمات شما به مردم و برگزاری انتخابات صحیح  که همه این اقدامات قانونمند سبب شد نسبت به دوره پیش آرا دکتر روحانی در این شهرستان ۶.۳ رشد داشته باشد ،رسما تقدیر کردند ، گفت  شخصیت اصولگرایان با اصلاح طلبان متفاوت است.انتظار می رود این شخصیت ها در عرصه سیاست شناسانده شود.عمده ترین تفاوت ها گفتمان است.نظر ها و گفتمان در راس امور است. وی این عمل شایسته مهندس اسلامی را که در ساعتی غیر از ساعت اداری در اختیار حامیان دولت اختصاص داد، مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد:اینکه امروز افتخاری نصیب ما گشت که در خدمت شما در این جلسه حضور پیدا کنیم خود نشانگر افکار بلند و طبع اصلاح طلبانه و قابل تحسین است.چرا که در ساعت غیر اداری وقت خود را به این جلسه اختصاص دادید و این امر موجبات رضایت ما را فراهم نموده است.گاها پیش آمده است و خود شاهد هستم که مردم از فرماندار شهرشانهای خود  رضایت ندارند زیرا نه در حیطه نظر و نه در حیطه عمل ، خودی نشان نمی دهند و حرکتی میدانی جهت اجرای هر عملی که بتواند رضایت مردم شهر را جلب نماید، نشان نداده اند. بنده ازحامیان دولت هستم  و به مردم شهرستان سیاهکل به خاطر داشتن اینچنین فرماندار خوشفکر و ساعی و کوشا تبریک می گویم  این عمل شما را تحسین می کنم.زیرا اظهارات و بیانات شما چنان جالب توجه است که اگر در سالن همایش این جلسه برگزار می شد قطعا مورد تشویق فراوان حضار قرار می گرفتید.

در بخش پایانی جناب  اکبری رئیس ستاد دوره ای اصلاح طلبان استان گیلان ضمن تشکر از وقدر دانی از زحمتهای فرماندار محترم سیاهکل و حمایتهای بی دریغ و صریح ایشان از برنامه های دولت گفت واقعا دیداربا آقای اسلامی مرا به یاد دیدار با آقای دکتر سالاری استاندار محترم انداخت که اینقدر با جدیدیت پیکیر مسائل مربوط به شهرستان خود هستند. وی در ادامه به مسایلی پیرامون نفاق پرداخت و  کرد:مشکلات عدیده مملکت مساله نفاق است و اینکه مدیران روی صندلی نشینند زمانی که صحبت می کنند طوری صحبت می کنند ک نه به جناح راست بربخورد و نه چپ  این معنای خوبی ندارد  .

در پایان این جلسه صمیمی از سوی حامیان دولت ،  تاکید بر تداوم هر چه بیشتر این جلسات از سوی حامیان دولت شد .

منبع: لاهیگ

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه