لاریجانی: اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده است

رییس مجلس با تاکید بر اینکه اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده است، تصریح کرد: من در اکثر دولت‌ها از زمان مرحوم شهید رجایی تا امروز به نحوی بوده و همکاری داشته‌ام. هیچ یک از افراد کابینه دزد یا فاسد نبوده‌اند.

لاریجانی: اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده است

به گزارش ۸دی به نقل از ایلنا، علی لاریجانی در نشست با کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷، بودجه را سندی برای آبادانی کشور عنوان کرد و گفت:‌لایحه بودجه ارائه شده باید خیلی متوازن می‌شد از این رو کار نمایندگان عضو کمیسیون بیشتر شده است.

رییس مجلس با اشاره به دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی گفت: در سال ۵۷ حدود ۳۶ میلیون جمعیت داشتیم که امروز این رقم به حدود ۸۰ میلیون رسیده است. حدود هزار میلیارد دلار به ملت صدمه زدند اما ملت ایران بخاطر همبستگی و ایستادگی که با هم داشتند، در مجال‌های مختلف عمرانی پیشرفت‌های عظیمی کسب کرد.

وی با تاکید بر اینکه فقط اینگونه نبود که در بعد از انقلاب اسلامی فقط در جهت استقلال سیاسی پیشرفت کرده باشیم، اظهار کرد:‌در وجوه مختلف ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران پیشرفت کردند. در صنعت فولاد در سال ۵۷ ما حدود ۳۶ میلیون تولید فولاد داشتیم و امروز ما به حدی رسیده‌ایم که ۴۸۰۰ درصد رشد داشتیم. در صنعت آلومینم ۱۸ هزار تن بود اما حالا ۳۶۵ هزار تن تولید داریم. در صنعت کاشی و سرامیک در سال ۵۷ ما ۱۲ میلیون متر مربع بود اما امروز ۳۸۲ میلیون متر مربع است.

نماینده مردم قم به بخش کشاورزی و دامداری اشاره کرد و گفت: در سال ۵۶ امکانات کشاورزی کشور و توانمندی مواد غذایی فقط برای ۳۳ روز کشور کفایت می‌کرد و مابقی را باید از خارج وارد می‌کردیم اما امروز کشور از ۳۶ میلیون به ۸۰ میلیون جمعیت رسیده و با وجود مشکلات کم آبی و خشکسالی، موفق شدیم در برخی موارد از جمله گندم خودکفا شویم.

وی ادامه داد:‌ در سال ۵۶ میزان تولید گوشت قرمز در کشور ۲۵۵ هزار تن بوده که امروز به ۸۱۴ هزار تن رسیده است. در آن زمان تولید گوشت مرغ ۱۶۳ هزار تن بود و امروز به ۲ هزار تن رسیده است. میزان تولید تخ مر مرغ ۲۱۵ هزار تن بود اما امروز، ۹۵۲ هزار تن است.

لاریجانی با بیان اینکه در سال ۵۶ تعداد افرادی که تحت پوشش تامین اجتماعی بودند، ۵ میلیون ۸۰۰ هزار نفر است اما امروز این میزان به ۴۲ میلیون نفر رسیده است، اظهار کرد: در آن زمان امید به زندگی ۵۵ سال بود اما امروز ۷۵ سال شده است. نرخ مرگ و میر کودکان ۱۱۱ در هزار بود اما امروز به ۱۴ در هزار رسیده است. تعداد مدارس ۵۳ هزار تا بود اما امروز به یک میلیون رسیده است و تعداد دانشجویان از ۱۶ هزار نفر به ۵ میلیون نفر رسیده است.

رییس مجلس به دستاوردها در بخش‌های دیگر صنعتی و تولیدی اشاره کرد و افزود:‌ درعرصه‌ فناوری‌های نو و سلول‌های بنیادین و بیو تکنولوژی دستاوردهای بزرگی کسب شده است. در عرصه فناوری موشکی امروز ایران یک قدرت مهم شده است که در گذشته خبری از آن نبود. این امور به همراه داشتن روحیه استقلال و ضد ظلم بودن انقلاب موجب تغییر چهره ایران شد و از یک کشور درمانده و نوکر آمریکا به کشور مستقل، آزاد و تاثیرگذار در منطقه رسیدیم که می‌تواند معادلات جهانی را تغییر دهد و این ها نتیجه راه روشن انقلاب و همراهی ملت با هم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر رهبری انقلاب توسط امام (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای نبود، ده‌ها بار آمریکا و برخی از کشورها منطقه کشور را چپاول کرده بودند، خاطرنشان کرد: مگر جنگ را ندیدیم؟ وقتی همه با هم شدیم توانستیم در برابر امریکا و شوروری بایستیم. جز سوریه و یکی دو کشور بقیه در مقابل ایران بودند و هزار میلیارد دلار به ما خسارت زدند و ما بیش ۲۵۰ هزار شهید و صدها هزار معلول دادیم و این نتیجه خصوصمت آنها باروحیه استقلال ما بود.

وی تاکید کرد: دشمنان و کشورهای استکباری فهمیدند که ملت ایران زیر بار زور نمی رود و این امر موجب امنیت و عزت ملت ایران شد. درست است که غرش می کننند اما جرات تعدی ندارند.

لاریجانی با بیان اینکه آیا انصافا درست است در این شرایط عده‌ای خدمات مدیران و انقلاب را نادیده بگیرند، اظهار کرد: آنها بین خود و خدایشان خلوت کنند و ببنید که انقلاب در عرصه اقتصادی و کمک به مناطق محروم چه کار کرد؟ ما مشکل اقتصادی داریم که در جه اول آمریکا و برخی ازکشورهای منطقه که دلالی آنها را می‌کنند، این مشکلات را بودجود آوردند. این‌ها کشورهای شرور هستند که اگر در مقابل شرارت آنها کسی کوتاه بیاید، باید ذلت را بپذیرد.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه اشتباهاتی در مدیریت کشور بوده است، تصریح کرد: من در اکثر دولت‌ها از زمان مرحوم شهید رجایی تا امروز به نحوی بوده و همکاری داشته‌ام. هیچ یک از افراد کابینه دزد یا فاسد نبوده‌اند. اینکه تبلیغات بگونه ای شده که حق و ناحق قاطی می شود، موجب بروز مشکلات در کشور می شود.

وی با بیان اینکه فساد در سیستم اداری کشور وجود دارد اما سیستماتیک نیست، ادامه داد: چه در رادیو و تلویزیون و چه سایر رسانه‌ها بگونه ای شده که افراد بخاطر دعواهای سیاسی حرف‌هایی می‌زنند و در اذهان مردم اشتباهاتی را بوجود می آورند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه