مدیر عامل خانه تئاتر ایران:

رشت در حوزه نمایش ریشه دار و با سابقه است/ خانه تئاتر با انجمن نمایش به دور از موازی کاری کار کند

مدیرعامل خانه تئاتر ایران با تأکید بر اینکه هدف ما تعامل تئاتر دولتی و غیر دولتی است با بیان اینکه کلانشهر رشت در زمینه تئاتر و نمایش ریشه‌دار و با سابقه طولانی است، گفت: خانه تئاتر باید با انجمن نمایش بدور از موازی کاری کار کند.

رشت در حوزه نمایش ریشه دار و با سابقه است/ خانه تئاتر با انجمن نمایش به دور از موازی کاری کار کند

به گزارش خبرنگار ۸دی، اصغر همت مدیرعامل خانه تئاتر ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه انجمن نمایش یک موسسه غیردولتی است که در دهه ۶۰ توسط علی منتظری تشکیل شده است، افزود: در دهه ۷۰سیاست دولت در این حوزه مبنی بر این بود که خانه‌ تئاتر، معماری و خانه سیما را تشکیل دهد و اهالی هنر را دور هم جمع کند و انجمن نمایش در سال ۸۳ منحل شد.

وی با بیان اینکه موسسه فرهنگی و هنری خانه تئاتر جدی ترین موسسه غیر دولتی است، گفت: انجمن نمایش باید به خانه تئاتر واگذار شود خانه تئاتر ملک شخصی کسی نیست و مربوط به همه اهالی تئاتر است و از ۱۴ماده تشکیل شده است که کلیه اساسنامه و حقوق مربوط به آن مطرح شده است.

مدیرعامل خانه تئاتر ایران افزود: وزیر ارشاد دولت یازدهم در روز تئاتر اعلام کرد تمام امور صنفی را بر عهده خانه تئاتر است و با این وجود برخی مسئولین هنرهای نمایشی خلاف این خواسته عمل می کنند.

همت با تأکید بر اینکه هدف ما تعامل تئاتر دولتی و غیر دولتی است با بیان اینکه کلانشهر رشت در زمینه تئاتر و نمایش ریشه‌دار و با سابقه طولانی است، گفت: می بایست خانه تئاتر با انجمن نمایش بدور از موازی کاری کار کند و کلیه کسانی که در انجمن نمایشی هستند می توانند عضو خانه تئاتر شوند‌.

وی با اشاره به انجمن نمایش به عنوان یک نهاد غیر دولتی که در حال حاضر ۱۰۰درصد دولتی است، بیان کرد: می بایست از رئیس و معاون انجمن نمایشی تئاتر رشت پرسید که بودجه در کجا و به چه صورت هزینه و صرف می شود.

مدیر عامل خانه تئاتر کشور با اشاره به نقش شهرداری ها در مسائل فرهنگی جامعه، گفت: امروز شهرداری‎ها متوجه شده اند که رسیدگی به مسائل فرهنگی جامعه از اهم وظایف آنها است و راه رشد شهرها و توسعه در مسائل فرهنگی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه