استاد دانشگاه:

تکنولوژی مبارزه با قاچاق را پیچیده کرده است

استاد دانشگاه گفت: به دلیل وسعت زیاد مرزها راه‌های متفاوت و نوآوری خاصی در انتقال کالاهای قاچاق در دنیا صورت می‌گیرد که آن‌هم به یک طریقی به تکنولوژی وصل است که باعث می‌شود مبارزه با پدیده قاچاق خیلی آسان نباشد و مبارزه با قاچاق را پیچیده کرده است.

تکنولوژی مبارزه با قاچاق را پیچیده کرده است

به گزارش هشت دی،ابراهیم چیرانی در نشست خبری بابیان اینکه پدیده قاچاق می‌تواند خیلی مخرب باشد اظهار کرد: دلیل افزایش کالای قاچاق و همچنین تقاضای مصرف این دست کالاها برتری تکنولوژی کشورهای توسعه‌یافته و اینکه این تکنولوژی را وارد سبک زندگی یا به‌عنوان‌مثال وارد زندگی عملی ما می‌کنند.

وی بابیان اینکه کسی منکر پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر نیست گفت: باید متوجه شویم که این پیشرفت تکنولوژی چگونه ‌وارد زندگی افراد می‌شود، پس باید به اطراف خودمان خوب نگاه کنیم و توجه داشته باشیم که تمامی ابزار و وسایلی که در منزل داریم، از موبایل گرفته تا لوازم خانه و چیزهایی که مردم در زندگی‌شان می‌بینند چطور وارد سبک زندگی‌شان شده است.

 استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تکنولوژی پیشرفت کرده است افزود: اختراعات و اکتشافات این‌گونه ابزارها تکمیل شد و بعد در غالب محصول و خدمات وارد بازار شدند سپس مردم‌ پذیرفتند و به‌تدریج این‌ها سبک ‌زندگی مردم را شکل داد.

وی با اذعان به اینکه امروزه با پدیده‌ای رو‌برو هستیم که پیشرفت تکنولوژی خودبه‌‌خود با بازارها و سود همراه خواهد بود بیان کرد: کسانی که این‌ تکنولوژی را در اختیاردارند باید خودشان را برای ورود به بازارهای مختلف چه با اختیار و چه بدون اینکه اختیاری در این زمینه داشته باشند آماده کنند.

چیرانی با تأکید بر اینکه پیشرفت تکنولوژی و اینکه مردم آن را در غالب یک ‌محصول پذیرا باشند خودبه‌خود ریشه‌های اصلی قاچاق است گفت: به دلیل وسعت زیاد مرزها راه‌های متفاوت و نوآوری خاصی در انتقال کالاهای قاچاق در دنیا صورت می‌گیرد که آن‌هم به یک طریقی به تکنولوژی وصل است که باعث می‌شود مبارزه با پدیده قاچاق خیلی آسان نباشد و مبارزه با قاچاق را پیچیده کرده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه