می‌خواهند مسئله فلسطین را به حاشیه برانند/ لزوم مقابله با هرگونه حرکت تکفیری

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: دشمنان می‌خواهند مسئله فلسطین را به حاشیه برانند اما امت اسلامی اجازه نمی‌دهد این مسئله از صدر اولویت‌ها خارج شود.

می‌خواهند مسئله فلسطین را به حاشیه برانند/ لزوم مقابله با هرگونه حرکت تکفیری

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از مهر ،علی اکبر ولایتی در ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه سه سال از بیداری اسلامی می گذرد، گفت: انتظار می‌رود این نشست با توجه به ظرفیت های جهانی اسلام گام مؤثری در جهت تثبیت بیداری اسلامی و رفع مشکلات آن باشد. وی افزود: تحولات موجود در جهان و به ویژه کشورهای اسلامی بیانگر رسالت خطیر بر دوش علما و شخصیت های سیاسی و برجسته کشورهای اسلامی در جهت قوام بخشیدن به بیداری اسلامی است.

ولایتی گفت: مروری بر تحولات یک سال اخیر در کشورهای اسلامی و کشورهایی که بیداری اسلامی در آن صورت گرفته است اهمیت این موضوع را بیش از پیش آشکار می‌کند که باید با وحدت کلمه، توطئه‌های دشمنان را بیش از پیش برملا کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه جریان های اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگر ضرورت بیداری اسلامی را مطلع شده اند گفت: دشمنان در تلاشند اولویت های جهان اسلام را بر اساس سیاست های خودشان تبیین کنند.

وی افزود: دشمنان می خواهند مسئله فلسطین را به حاشیه برانند اما امت اسلامی اجازه نمی‌دهد این مسئله از صدر اولویت‌ها عبور کند و همچنان مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد یافت.

ولایتی گفت: دشمن برای دامن زدن به درگیری های دینی، فرقه ای و طایفه ای در تلاش است و هر کس در این راه گام بردارد در نقشه دشمن حرکت کرده است.

وی افزود: بیداری اسلامی با هرگونه حرکت تکفیری مقابله می کند و بر پایه وحدت اسلامی گام بر می‌دارد.

ششمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی در هتل استقلال تهران آغاز شده است. در این نشست ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، ابراهیم جعفری، سید عمار حکیم، رمضان عبدا…، قائم مقام دبیرکل حزب ا… لبنان، مفتی اعظم سوریه و جمع دیگری از علما و شخصیت های سیاسی کشورهای اسلامی حضور دارند. قرار است در این نشست راهبردهای مجمع جهانی بیداری اسلامی، مسائل جاری در جهان اسلام و موضوعات جدیدی که پیش آمده از جمله رخدادهای اخیر در آفریقای مرکزی مورد بررسی قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه