خبرنگار: ابوالفضل شکری
بخشدار اطاقور در گفتگو با 8دی:

اطاقور رتبه اول جذب آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در گیلان را دارد

بخشدار اطاقور گفت: این بخش رتبه اول استانی را در جذب آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی کسب کرده است.

اطاقور رتبه اول جذب آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در گیلان را دارد

فرزاد روشن ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی اظهار داشت: مبارزه با بی سوادی به سال ۱۳۱۵ بر می‌گردد اما این مبارزه در آن زمان با تلاش‌های پس از انقلاب قابل مقایسه نبود.

وی افزود: تحصیل در دوران شاه برای افراد خاصی و گروه‌های خاص بود.

بخشدار اطاقور ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب رهبر کبیر انقلاب فرمان تشکیل نهضت سواد آموزی را در چنین روزی صادر کردند که با فعالیت‌های مبارزه با نهضت سوادآموزی قبل از انقلاب تفاوت زیادی داشت و در آن ریشه کنی بی سوادی هدف قرار داده شده بود.

روشن گفت: افرادی هم اکنون وجود دارند که قبلاً بی سواد بودند و از طریق نهضت سوادآموزی پزشک شده‌اند و یا دیگر مدارج علمی را طی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اطاقور رتبه اول استانی را در جذب آموزش‌یاران نهضت سواد آموزی کسب کرده است اظهار کرد: بخش اطاقور ۱۴۴ روستا دارد و با تلاش بیشتر آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی می‌توان بی سوادی را در این منطقه به حداقل رساند که برای این کار ابتدا باید افراد بی سواد موجود را شناسایی کرد و به سمت تحصیل هدایت کرد.

بخشدار اطاقور افزود: ما در سطح بخش با پیگیری‌هایی که انجام شده است یک مدرسه شبانه روزی با اعتبار ۳ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید ساخته شد و این مدرسه آمادگی دارد دانش آموزان محروم دور از مدرسه را بپذیرد

روشن ادامه داد: دولت تدبیر و امید در فراهم نمودن شرایط پیشرفت روستاها در بحث گازرسانی و آب رسانی تلاش می‌کند اما این زیرساخت‌ها باید در کنار توسعه آموزش و پرورش و علم آموی باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه