عضو شورای شهر رشت:

مسائل حقوقی و رفاهی معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی نامطلوب است/ نباید آموزش‌دهندگان ثمرات زندگی‌مان نادیده گرفته شوند

عضو شورای اسلامی شهرستان رشت با تأکید بر اینکه بحث این معلمان، بحث حائز اهمیتی است که کمتر موردتوجه قرارگرفته است، گفت: مدارس غیردولتی که از دهه ۷۰ شروع به کار کرده و به لحاظ مسائل حقوقی و رفاهی وضعیت نامطلوبی دارند.

مسائل حقوقی و رفاهی معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی نامطلوب است/ نباید آموزش‌دهندگان ثمرات زندگی‌مان نادیده گرفته شوند

به گزارش هشت دی،رضا رسولی در حاشیه دیدار با معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی  با اشاره به اهمیت آموزش و تأثیر آن بر توسعه پایدار اظهار کرد: فقدان توسعه پایدار به لحاظ اجتماعی، فناوری و مباحث کاربردی که وابسته به آموزش است به‌شدت احساس می‌گردد…

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه به نظر می‌آید که یک مقدار در کیفیت آموزش دچار افت محسوس شده‌ایم خاطرنشان کرد: دلیل این افت محسوس کیفیت، کاهلی نسبت به زحمت کشان عرصه آموزش است که منجر به چنین کاستی شده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان رشت با تأکید بر اینکه بحث این معلمان، بحث حائز اهمیتی است که کمتر موردتوجه قرارگرفته است، تصریح کرد: مدارس غیردولتی که از دهه ۷۰ شروع به کار کرده و بسیاری از فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ازجمله خود من به‌عنوان نسل اول مخاطب همین مدارس را آموزش داده‌اند، به لحاظ مسائل حقوقی و رفاهی وضعیت نامطلوبی دارند.

رسولی با بیان اینکه خود از فارغ‌التحصیلان مدارس غیرانتفاعی و دبیرستان کوشیار هستم، گفت: معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در شرایط نامناسبی قرار دارند و از حیث امنیت شغلی و گاها از حداقل‌های شغلی نیز محروم هستند.

عضو شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به تشکیل صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی استان گیلان بیان کرد: بسیار خوشحال‌کننده است که مجموعه‌ای از این زحمتکشان تصمیم گرفتند تا در قالب، یک صنف در کنار یکدیگر قرارگرفته و پیگیر مطالبات صنفی خود باشند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تحقق این مهم منجر به ارتقای سطح آموزش فرزندان این مرزوبوم شود، گفت: من به‌عنوان عضو شورا در ساختار مدیریت شهری موظف هستم که طبق قانون به انجمن‌های مردم‌نهاد که به ما مراجعه می‌کنند مساعدت نمایم.

 رسولی با اشاره به بند ۲ ماده ۷۱ قانون اختیارات شوراها تصریح کرد: صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی به ما مراجعه کرده و در گام اول انتظار در اختیار داشتن یک فضا برای برقراری جلسات خود را مطرح کرده که این فضا در یکی از سراهای محله توسط سازمان فرهنگی شهرداری تأمین‌شده است.

وی پیگیری امکانات رفاهی این صنف را از دیگر خواسته‌های معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی عنوان کرد و افزود: سعی می‌کنیم در حد توان این موضوع را هم تأمین کرده و به نتیجه برسانیم.

عضو شورای اسلامی شهرستان رشت با اذعان به اینکه شورا یک‌نهاد مدنی بوده، به این معنی که نهاد حاکمیتی نیست، تصریح کرد: در قانون مذکور یکی از وظایف شوراها این است که به سایر نهادهای اجتماعی که در قالب قانونی ثبت و در حال فعالیت می‌باشند، کمک کرده تا یک ریل‌گذاری جهت تسهیل مطالبات آن‌ها صورت بگیرد.

رسولی در ادامه خاطرنشان کرد: حمایت از صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی یک کار فانتزی و خارج از و وظایف شورا نیست زیرا ما موظفیم تمام نهادها که در قالب و چهارچوب قانون ثبت‌شده‌اند را حمایت نماییم.

وی به رسمیت شناختن این نیروهای ارزشمند را غیرقابل‌انکار دانست و افزود: مگر می‌شود این مجموعه محترم و باارزش که مشغول آموزش دهی به ارزشمندترین ثمرات زندگی ما یعنی فرزندانمان هستند را نادیده بگیریم؟ لذا حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم، زیرا این مجموعه بسیار محترم و تأثیر گزار می‌باشند.

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه این احساس که این معلمان به رسمیت شناخته نمی‌شوند احساس مطلوبی نیست، گفت: فکر نمی‌کنم هیچ مسئولی بتواند چنین نگاهی داشته باشد.

وی تشکیل صنف معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی را بااهمیت توصیف کرد و افزود: در همه دنیا کمی‌ها و کاستی‌های وجود دارد و این‌یک سیر طبیعی محسوب می‌شود لذا این ما هستیم که خودمان باید پیگیر مطالبات خود، از راه‌های منطقی، درست و قانونی باشیم و این گام نخست و درست این عزیزان بود که از این حیث مهم و با احترام است.

رسولی گفت: می‌توانیم در برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های مختلف از مشارکت این ظرفیت باارزش بهره برده و حتی ما نیز در فعالیت‌های مختلف این صنف ارزشمند مشارکت کنیم و در کنارشان قرار بگیریم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه