مسئول اداره نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا:

نرخ باسوادی در آستارا حدود ۹۷ درصد است / حضور ۷۳۹ سوادآموز در دوره های نهضت سوادآموزی آستارا

مسئول اداره نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا نرخ باسوادی در این شهرستان را بین ۹۵ تا ۹۷ درصد دانست.

نرخ باسوادی در آستارا حدود ۹۷ درصد است / حضور ۷۳۹ سوادآموز در دوره های نهضت سوادآموزی آستارا

به گزارش هشت دی،طاهر ملااحمدی امروز در آستارا ضمن تبریک فرارسیدن هفته نهضت سوادآموزی به تمام سوادآموزان و آموزش‌دهندگان این شهرستان اظهار کرد: نهضت سوادآموزی پس از پیروزی انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در کشور تأسیس شد.

مسئول اداره نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا نرخ باسوادی در این شهرستان را بین ۹۵ تا ۹۷ درصد دانست و تصریح کرد: امسال ۷۳۹ نفر متشکل از اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و غیراولیا تحت‌پوشش دوره‌های سوادآموزی نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا قرار گرفته‌اند.

وی دوره‌های نهضت سوادآموزی را سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال دانست و تصریح کرد: در دوره سوادآموزی، آموزش به دو روش واگذاری فردبه‌فرد و واگذاری گروهی انجام می‌شود که در واگذاری فردبه‌فرد هر آموزش‌دهنده می‌تواند یک نفر را تحت‌پوشش قرار دهد.

ملااحمدی تعداد افراد تحت‌پوشش واگذاری فردبه‌فرد را هشت نفر اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و ۲۷ نفر غیراولیا دانست و خاطرنشان کرد: در واگذاری گروهی در قالب پنج کلاس، ۲۲ نفر اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان و در قالب ۹۴ کلاس، ۴۰۲ نفر غیراولیای بی‌سواد، تحت‌پوشش سوادآموزی قرار گرفته‌اند.

مسئول اداره نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا تعداد افراد تحت‌پوشش دوره تحکیم را ۱۵۰ نفر در قالب ۱۵ کلاس و تعداد افراد تحت‌پوشش دوره انتقال را ۱۳۰ نفر در قالب ۱۰ کلاس دانست و بیان کرد: حداقل ظرفیت تشکیل هر یک از کلاس‌های سوادآموزی در دوره‌های تحکیم و انتقال، ۱۰ سوادآموز است.

وی دوره سوادآموزی را برابر با پایه چهارم ابتدایی و دوره انتقال را برابر با پایه ششم ابتدایی دانست و اظهار کرد: سوادآموزان پس از گذراندن دوره انتقال و گرفتن مدرک آن می‌توانند زیرنظر آموزش‌وپرورش در متوسط دوره اول ادامه‌تحصیل دهند.

ملااحمدی تعداد آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا را ۱۲۹ نفر دانست و گفت: برای آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی، آموزش توانمندسازی روش‌های نوین تدریس در سه مرحله با همکاری جهاد دانشگاهی پیش‌بینی‌شده که تاکنون دو مرحله از این آزمون برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به‌اینکه آموزش‌دهندگانی که در مراحل قبلی آزمون، موفق به ثبت‌نام نشده یا نمره قبولی را کسب نکرده‌اند می‌توانند در مرحله سوم آزمون شرکت کنند، افزود: قرار است توسط جهاد دانشگاهی به قبول‌شدگان در آزمون توانمندسازی روش‌های نوین تدریس، گواهی شرکت در آزمون اعطا شود.

وی شرایط کلاس‌دهی به آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی را داشتن مدرک تحصیلی و دانشجو بودن دانست و اظهار کرد: از سال آینده قرار است کلاس‌های نهضت سوادآموزی بین قبول‌شدگان آزمون توانمندسازی روش‌های نوین تدریس تقسیم شود.

مسئول اداره نهضت سوادآموزی شهرستان آستارا مسابقه انشانویشی بین سوادآموزان، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با امام‌جمعه، مسابقه کتاب‌خوانی بین آموزش‌دهندگان و شرکت آموزش‌دهندگان در نماز جمعه را از جمله برنامه‌های امسال هفته سوادآموزی در شهرستان آستارا دانست.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه